Dugo godina, skoro desetljeće nagađalo se oko Appleova automobila. Tijekom tih godina mrežom su kružile različite informacije - od onih da kompanija razvija električni Apple Car pa da bi to trebalo biti potpuno autonomno vozilo pa se jedno vrijeme govorilo kako je kompanija odustala od automobila i bazirala se samo na autonomnu tehnologiju. No Cook je ponovno promijenio mišljenje te je projekt automobila oživljen da bi nedavno saznali da je Apple, pod pritiskom investitora, ipak u potpunosti odustao od ovog projekta.
Dok sam automobil nikada nećemo vidjeti (osim ako u nekoj budućnosti direktori tvrtke opet ne promijene planove), neki od patenata koje je kompanija prijavila možda ipak jednom ugledaju svjetlo dana na vozilima drugih proizvođača. Naime, kako je ekipa iz Applea potrošila više godina i veliki novac na istraživanje i razvoj proizvoda za svoj automobil, teško je za vjerovati da kompanija neće pokušati ništa napraviti s tim patentima, odnosno da neće pokušati zaraditi na njima, bilo njihovom prodajom ili licenciranjem drugim tvrtkama. Jedan od tih patenata odnosi se na korištenje kamera umjesto retrovizora.
Iako takve tehnologije već postoje te brojni proizvođači već koriste kamere na svojim automobilima, bilo kao pomoć pri parkiranju, bilo kao pomoć u prikazu s retrovizora, Appleov patent donosi određene novitete. Kako objašnjavaju na Tech Timesu, trenutačno se prikaz kamera s automobila prikazuje na kontrolnoj ploči, dok su Appleovi inženjeri zamislili da to bude na - vjetrobranskom staklu.
Brojne su prednosti prikaza na vjetrobranskom staklu te bi takav prikaz trebao povećati sigurnost tijekom vožnje. Naime, zahvaljujući Appleovoj tehnologiji vozači više ne bi morali gledati lijevo i desno kako bi vidjeli situaciju iza i bočno, već će sve vidjeti na samom vjetrobranskom staklu tako da će zadržati fokus na cesti ispred sebe. Također, kako kamere imaju širok kut snimanja, njihovo korištenje vozačima će povećati preglednost ceste i prometa pored i iza automobila.
Ako bi se zbog kamera u potpunosti uklonili bočni retrovizori to bi čak moglo rezultirati i manjom potrošnjom, zbog manjeg otpora zraka, a time bi se omogućile i druge inovativne opcije poput automatskog upozorenja na prijetnje na cesti i slično.
Kako je riječ o patentu, uvijek postoji mogućnost da se on samo ostane slovo na papiru te da se nikada ne krene u njegovu realizaciju, no kako sve, uključujući i automobilski svijet ide u smjeru napredne tehnologije i ekrana, ne bi se trebali čuditi ako u budućnosti na automobilima više uopće ne bude retrovizora i u potpunosti ih zamijene kamere.
Izvor: Tech Times