Igranje društvenih igara u krugu obitelji nije samo izvrstan način za druženje i povezivanje, već djeci može pomoći da izgrade matematičke vještine. Upravo je to zaključila studija, objavljena u časopisu Taylor & Francis online, a koja je obuhatila studije provedene kroz više od 20 godina.
Već su ranija istraživanja pokazala da društvene igre mogu unaprijediti čitanje i pismenost kod djece, ali ova posljednja studija pokazala je da igre s brojevima, kao što su Monopoly ili čak Čovječe ne ljuti se, mogu pomoći djeci u matematici.
Društvene igre poboljšavaju matematičke sposobnosti kod djece. Korištenje društvenih igara može se smatrati strategijom s potencijalnim pozitivnim učincima na osnovne i složene matematičke vještine, istaknuo je glavni autor studije, dr. Jamie Balladares s Katoličkog sveučilišta u Čileu te dodao kako se igre lako mogu prilagoditi tako da se ciljaju i druge vještine.
Naime, studija je pokazala da igre temeljene na brojevima (brojanju, zbrajanju, oduzimanju i prepoznavanju je li neki broj veći ili manji), izvrsna vježba za malu djecu. Dovoljno je da djeca nekoliko puta tjedno, pod nadzorom odrasle osobe, igraju društvene igre.
Istraživači su pregledali 19 studija koje su provedene u posljednjih 20 godina i koje su uključivale djecu u dobi od tri do devet godina. Sva su djeca procjenjivana na temelju svojih vještina prije i nakon igranja društvenih igara.
Rezultati su pokazali da su djeca značajno poboljšala matematičke vještine za više od 52 posto analiziranih zadataka. U 32 posto slučajeva djeca u skupinama koje su igrale društvene igre, postigla su bolje rezultate od one koja nisu igarala.
Buduće studije trebale bi biti osmišljene tako da istraže učinke koje bi te igre mogle imati na druge kognitivne i razvojne vještine, sugerirao je Balladares u priopćenju za javnost te dodao kako se ovim saznanjima otvara prostor za razvoj društvenih igara u obrazovne svrhe.