ZET ima mobilnu aplikaciju, ali će putnici na nju morati još malo pričekati

ZET-ova mobilna aplikacija za kupovinu karata je gotova, a mi smo pokušali saznati kad će i u upotrebu.

Martina Čizmić | 31.01.2019. / 10:01

ZET-ova mobilna aplikacija, ilustracija (Foto: Zimo) (Foto: Zimo)

Kad je prije više od godine dana zagrebački javni prijevoznik ZET najavio da će njihovi putnici uskoro moći kupovati vozne karte preko mobilne aplikacije, brojni su putnici s oduševljenjem dočekali tu vijest. No prošli su mjeseci, a od aplikacije još uvijek ništa. Točnije, King ICT, tvrtka koja je bila angažirana za izradu same aplikacije, završila je svoj posao i spremna je za puštanje aplikacije koja bi mnogim putnicima, ali i posjetiteljima Zagreba uvelike olakšala snalaženje u gradu i korištenje javnog prijevoza.

Stoga smo upitali ZET gdje je zapelo i kad bismo umjesto papirnatih i elektroničkih karata u tramvajima i autobusima mogli početi koristiti i one “mobilne”.

U tijeku su određene procedure i aktivnosti koje je potrebno odraditi kako bi se aplikacija mogla aktivirati u punom profilu sa svim predviđenim mogućnostima, a javnost ćemo pravovremeno obavijestiti kada će se aplikacija aktivirati, službeni je odgovor koji smo dobili od ZET-ova glasnogovornika Domagoja Zebe.


 
Kako ćemo na aplikaciju još malo morati pričekati, pokušali smo barem saznati kako će sama aplikacija funkcionirati - koje će biti njezine mogućnosti i postoje li kakva ograničenja za njezino korištenje?
 
ZET-ova mobilna aplikacija nudit će mogućnost dostupnijeg i jednostavnijeg plaćanja prijevozne usluge. Preko aplikacije moći će se obaviti kupnja pojedinačnih karata u vozilu te mjesečnih, odnosno godišnjih kupona, kao i registracija aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo. Moj ZET mobilnu aplikaciju moći će se preuzeti s Googleove i Appleove službene trgovine aplikacija. Preuzimanje i korištenje aplikacije bit će u potpunosti besplatno, a minimalni tehnički uvjeti za preuzimanje aplikacije jesu da mobilni uređaj ima minimalno 1 GB radne memorije i operativni sustav Android minimalne verzije 5 ili iOS 9, pojasnio je Zeba.

Dakle, iz ZET-a su mislili i na one korisnike koji imaju starije mobilne telefone. Pohvalno, u svakom slučaju.

No, iako je aplikacija besplatna, ne znači i da je anonimna. Vlasnici pametnih telefona morat će, žele li koristiti aplikaciju i kupovati ZET-ove prijevozne karte, registrirati svoj korisnički račun.
 
Svaki će korisnik nakon svoje registracije u aplikaciji imati mogućnost kupnje pojedinačnih karata u vozilu, a kako bi to mogao, potrebno je nadoplatiti sredstva na korisnički račun u aplikaciju Moj ZET. Nadoplaćena sredstva cijelo razdoblje korištenja aplikacije koristit će se za kupnju pojedinačnih karata za vožnju u vozilima ZET-a. U aplikaciji će biti dostupni i mjesečni, odnosno godišnji kupon, no za to je prethodno potrebno na prodajnim mjestima ZET-a otvoriti korisnički račun uoči prve transakcije, pojašnjava Zeba.

Što se same kupovine karata tiče, ona se ne bi trebala previše razlikovati od klasične kupovine elektroničke karte.
 
Prilikom svakog ulaska u vozilo ili za vrijeme kontrole karata u vozilu, korisnik ima mogućnost na jedan dodir ekrana prometnom osoblju prikazati svoje aktivne karte. Nakon što se obavi provjera valjanosti karte, na zaslonu mobilnog uređaja prikazat će se informacija o statusu kontrole. Ako je korisnik aplikaciji Moj ZET dopustio korištenje GPS lokacije, ponudit će mu se karte za zonu u kojoj se nalazi, dodaje Zeba.

S obzirom na to da je ZET imao nekih neugodnih iskustava s kupovinom karata SMS-om, ovog su se puta pobrinuli da putnici ne mogu zloupotrijebiti aplikaciju te osigurali sigurne transakcije prilikom kupovine samih karata.
  
Svi podaci koje se razmjenjuju između korisnika mobilne aplikacije i ZET-ova centralnog sustava zaštićeni su SSL/TLS kriptiranom vezom. Uz navedeno, koristi se niz mehanizama za kontrolu pristupa. Za prijavu u sustav potrebna je autentifikacija i autorizacija unosom e-adrese i lozinke koja mora biti kreirana prema poslovnim pravilima kreiranja lozinke. Korištenje sustava Moj ZET nije moguće sve do trenutka dok korisnik ne potvrdi svoju e-adresu, objašnjava na kraju Zeba.

Čini se da su u ZET-u mislili na sve. Još samo da dočekamo da aplikacija postane dostupna korisnicima i riješimo se onih kovanica koje premećemo po džepovima kad kupujemo ZET-ove papirnate karte.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti