Kad je prije više od godine dana zagrebački javni prijevoznik ZET najavio da će njihovi putnici uskoro moći kupovati vozne karte preko mobilne aplikacije, brojni su putnici s oduševljenjem dočekali tu vijest. No prošli su mjeseci, a od aplikacije još uvijek ništa. Točnije, King ICT, tvrtka koja je bila angažirana za izradu same aplikacije, završila je svoj posao i spremna je za puštanje aplikacije koja bi mnogim putnicima, ali i posjetiteljima Zagreba uvelike olakšala snalaženje u gradu i korištenje javnog prijevoza.
Stoga smo upitali ZET gdje je zapelo i kad bismo umjesto papirnatih i elektroničkih karata u tramvajima i autobusima mogli početi koristiti i one “mobilne”.
U tijeku su određene procedure i aktivnosti koje je potrebno odraditi kako bi se aplikacija mogla aktivirati u punom profilu sa svim predviđenim mogućnostima, a javnost ćemo pravovremeno obavijestiti kada će se aplikacija aktivirati, službeni je odgovor koji smo dobili od ZET-ova glasnogovornika Domagoja Zebe.
Kako ćemo na aplikaciju još malo morati pričekati, pokušali smo barem saznati kako će sama aplikacija funkcionirati - koje će biti njezine mogućnosti i postoje li kakva ograničenja za njezino korištenje?
ZET-ova mobilna aplikacija nudit će mogućnost dostupnijeg i jednostavnijeg plaćanja prijevozne usluge. Preko aplikacije moći će se obaviti kupnja pojedinačnih karata u vozilu te mjesečnih, odnosno godišnjih kupona, kao i registracija aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo. Moj ZET mobilnu aplikaciju moći će se preuzeti s Googleove i Appleove službene trgovine aplikacija. Preuzimanje i korištenje aplikacije bit će u potpunosti besplatno, a minimalni tehnički uvjeti za preuzimanje aplikacije jesu da mobilni uređaj ima minimalno 1 GB radne memorije i operativni sustav Android minimalne verzije 5 ili iOS 9, pojasnio je Zeba.
Dakle, iz ZET-a su mislili i na one korisnike koji imaju starije mobilne telefone. Pohvalno, u svakom slučaju.
No, iako je aplikacija besplatna, ne znači i da je anonimna. Vlasnici pametnih telefona morat će, žele li koristiti aplikaciju i kupovati ZET-ove prijevozne karte, registrirati svoj korisnički račun.
Svaki će korisnik nakon svoje registracije u aplikaciji imati mogućnost kupnje pojedinačnih karata u vozilu, a kako bi to mogao, potrebno je nadoplatiti sredstva na korisnički račun u aplikaciju Moj ZET. Nadoplaćena sredstva cijelo razdoblje korištenja aplikacije koristit će se za kupnju pojedinačnih karata za vožnju u vozilima ZET-a. U aplikaciji će biti dostupni i mjesečni, odnosno godišnji kupon, no za to je prethodno potrebno na prodajnim mjestima ZET-a otvoriti korisnički račun uoči prve transakcije, pojašnjava Zeba.
Što se same kupovine karata tiče, ona se ne bi trebala previše razlikovati od klasične kupovine elektroničke karte.
Prilikom svakog ulaska u vozilo ili za vrijeme kontrole karata u vozilu, korisnik ima mogućnost na jedan dodir ekrana prometnom osoblju prikazati svoje aktivne karte. Nakon što se obavi provjera valjanosti karte, na zaslonu mobilnog uređaja prikazat će se informacija o statusu kontrole. Ako je korisnik aplikaciji Moj ZET dopustio korištenje GPS lokacije, ponudit će mu se karte za zonu u kojoj se nalazi, dodaje Zeba.
S obzirom na to da je ZET imao nekih neugodnih iskustava s kupovinom karata SMS-om, ovog su se puta pobrinuli da putnici ne mogu zloupotrijebiti aplikaciju te osigurali sigurne transakcije prilikom kupovine samih karata.
Svi podaci koje se razmjenjuju između korisnika mobilne aplikacije i ZET-ova centralnog sustava zaštićeni su SSL/TLS kriptiranom vezom. Uz navedeno, koristi se niz mehanizama za kontrolu pristupa. Za prijavu u sustav potrebna je autentifikacija i autorizacija unosom e-adrese i lozinke koja mora biti kreirana prema poslovnim pravilima kreiranja lozinke. Korištenje sustava Moj ZET nije moguće sve do trenutka dok korisnik ne potvrdi svoju e-adresu, objašnjava na kraju Zeba.
Čini se da su u ZET-u mislili na sve. Još samo da dočekamo da aplikacija postane dostupna korisnicima i riješimo se onih kovanica koje premećemo po džepovima kad kupujemo ZET-ove papirnate karte.