Priča o Facebooku i usponu Marka Zuckerberga od štrebera iz studentskog doma do jedne od najbogatijih osoba na svijetu manje-više svima je dobro poznata. Ta priča uključuje viziju i upornost osnivača, no protkana je i ranim optužbama za prijevaru, sudskim postupcima, kršenjem privatnosti itd. Novi pogled na osnivanje i uspon kompanije čija se vrijednost vrti oko bilijun dolara dala je knjiga novinarki New York Timesa Sheere Frenkel i Cecilie Kang “An Ugly Truth: Inside Facebook's Battle for Domination”.
One su odradile više od tisuću sati intervjua s bivšim i sadašnjim zaposlenicima Facebooka, savjetnicima, dioničarima i brojnim drugim osobama koje su upoznate sa situacijom u kompaniji te koje su s njima podijelile brojne zanimljivosti i tračeve.
Jedna od takvih zanimljivih priča odnosi se na ponudu koji je Yahoo dao Marku Zuckerbergu za kupovinu Facebooka. Bilo je to u vrijeme dok je njegova mreža još bila u povojima i nitko nije mogao predvidjeti da će imati takav uspon i da će se pretvoriti u jednu od najvrjednijih kompanija na svijetu. Prema navodima iz knjige, Yahoo je Zuckerbergu 2006. ponudio milijardu dolara za Facebook, a rani investitori i savjetnici rekli su mu kako bi, ako se odluči na prodaju, mogao zaraditi čak pola milijarde dolara i s tim novcem raditi što god želi.
U to vrijeme Zuckerberg je imao samo 22 godine te bi, da je potpisao, postao multimilijunaš, no problem je bio što, kako je rekao Peteru Thielu i Jimu Breyeru - nije znao što bi napravio s tim novcem. Da je prihvatio ponudu, rekao je kako bi vjerojatno napravio još jednu platformu za umrežavanje sličnu Facebooku. Iako bi mnogi popustili i pokupili novac, Zuckerberg je ipak imao mnogo veću viziju za svoju mrežu i kompaniju te je odbio sigurnih pola milijarde dolara, što mu se itekako isplatilo jer je danas težak gotovo 130 milijardi dolara.
S njegovom se tadašnjom odlukom nije složio menadžment te su svi, prema navodima iz knjige, iz protesta napustili kompaniju, što je Zuckerbergu pokazalo da nisu vjerovali u njegovu viziju i ono što su tada radili. I prije i poslije Yahooove ponude, brojne druge kompanije pokazivale su interes za preuzimanje Facebooka, među inim i Google i - MySpace.
Izvor: Business Insider