Mark Zuckerberg planirao je postati predvodnik na tržištu virtualne stvarnosti. Zato je čak promijenio ime kompanije u Metu i fokus poslovanja stavio na metaverzum, odnosno virtualni svijet. Ta promjena fokusa, barem do sada, nije se isplatila. Metaverzum se pokazao kao vreća bez dna zbog koje su već zabilježili milijarde dolara minusa. Njihov virtualni svijet Horizon Worlds nije oduševio niti zaposlenike kompanije, a ne postoji niti velika potražnja za njihovim VR uređajima Quest i Quest Pro.
U međuvremenu je i Apple predstavio svoj uređaj za virtualnu i proširenu stvarnost koji je puno skuplji (cijena iznosi čak 3500 dolara), ali i napredniji te bi njegove mogućnosti trebale biti puno bolje. Koliko bolje, trebali bi saznati sljedeće godine kada se Apple Vision Pro pojavi u prodaji.
No Meta ne želi Appleu tek tako prepustiti dominaciju nad virtualnim svijetom te se kompanija, kako prenose tehnološki mediji, udružila s LG-jem u razvoju novih modela svog uređaja za virtualnu stvarnost Quest Pro. Na razvoju uređaja Meta će surađivati s više LG-jevih odjela pa će tako LG Display biti zadužen za micro OLED ekran, LG Electronics za sastavljanje uređaja, dok će LG Energy i LG Innotek raditi na razvoju baterije i drugih komponenata uređaja.
Prvi takav uređaj na tržištu ne očekujemo prije 2025. godine, a prodavat će se kao Meta Quest 4 Pro. Bit će to, naglašavaju na The Vergeu, najskuplji Metin VR uređaj čija će cijena iznositi 2 tisuće dolara ili čak više, što će i dalje biti prilično povoljnije u odnosu na Apple i njegov Vision Pro. Trenutačna cijena njihova najskupljeg uređaja Meta Quest Pro iznosi tisuću dolara, iako je ona prilikom predstavljanja iznosila čak 1500 dolara.
Osim na premium segment, Meta je fokusirana i na cjenovno povoljnije uređaje za virtualnu stvarnost te na The Vergeu spominju kako sljedeće godine možemo očekivati i jeftiniji VR uređaj cijene samo od oko 200 dolara.
Iako je Zuckerberg imao puno veća očekivanja od virtualne stvarnosti i metaverzuma, u stvarnosti se pokazalo kako će trebati jako puno ulaganja, ali i vremena dok se tehnologija dovoljno ne razvije da bude privlačna većem broju korisnika. Možda će internes za virtualnu stvarnost povećati Apple, ako njihov Vision Pro zaista donese neke inovativne opcije koje će privući veći broj korisnika (odnosno one koji će moći priuštiti taj uređaj), a od toga bi na kraju mogao profitirati i Zuckerberg, jer će se povećati općeniti interes za virtualnom i proširenom stvarnosti.
Izvor: The Verge