Kad smo prije nešto više od dvije godina, na FER-u naišli na trojicu srednjoškolaca koji su okupljenima predstavljali svoju društvenu igru, priznajemo, bili smo oduševljeni.
Ne samo zato što se radilo o srednjoškolcima, već i zato što nisu predstavljali videoigru, već pravu društvenu igru s elementima moderne tehnologije - Mundus.
Radi se o igraćoj ploći koja je kompatibilna s bilo kojim pametnim telefonom. Svako od 16 polja sadrži svjetla i senzore koji daju život igrama, a zajedno s figuricama, 5 gumba u svakom kutu, pružaju novu razinu interakcije. Ovisno o tome koji se način igranja odabere na pametnom telefonu, igra može biti zabavna, edukativna ili natjecateljska.
A od prvih verzija koju su predstavili, igra je doživjela i brojna usavršavanja.
Prije nego li smo odlučili usmjeriti projekt i proizvod za privatne korisnike, naša igra i edukacijska platforma su bile namijenjene isključivo za korištenje u školama i ostalim odgojno-obrazovnim ustanovama. Na našoj web stranici smo imali formu za pitanja. I tako su nam konstantno dolazila pitanja privatnih osoba koje su htjele za doma kupiti Mundus. Tako smo lagano krenuli razmišljati o tome kako bi mogli prilagoditi Mundus da bude interesantan privatnim korisnicima. Do tada je cilj igre bio odgovarajući na pitanja osvajati polja drugih igrača točnim odgovaranjem na pitanja. S dolaskom korone i zatvaranjem škola u Hrvatskoj i Sloveniji, naša dva glavna tržišta, odlučili smo se posvetiti privatnom segmentu. Tako smo u tom razdoblju razvili takav univerzalnu društvenu igru u kojoj promjenom postavki na mobitelu možete igrati potpuno novu društvenu igru, otkriva nam idejni začetnik Mundusa, Filip Hercig.
No, kako bi igru doveli do privatnih korisnika, potrebno je pokrenuti proizvodnju, a to košta. Zato su autori Mundusa, Filip Hercig, Luka Dumančić, Matija Fućek i Fran Zekan, odlučili pokrenuti Kickstarter kampanju i pružiti priliku svima da vide kako njihova igra izgleda, ali i da oni koji odluče poduprijeti proizvodnju igre, prvi dobiju priliku i zaigrati ju u vlastitom domu.
S prikupljenim sredstvima planiramo proizvesti kalup i optimizirati proizvodnju Mundus pametnih ploča. S eventualnim viškom prikupljenih sredstava planiramo osigurati razvoj drugih igri za Mundus pametnu ploču kako bi naši sadašnji, ali i budući korisnici mogli igrati što više igri na Mundusu, otkriva Hercig.
Da se radi o ozbiljnom projektu, najbolje govori njihova upornost i predanost.
Mundus razvijam 5 godina (godinu dana sam, 4 godine s kolegama) i prošao je jako puno iteracija. Iteracija koju nudimo na Kickstarteru je negdje 9. po redu. Prve iteracije, odnosno prototipi, su bili izrađeni od drveta. Elektronika unutar igre je bila neuredno posložena i sklapana “hakerski”. Kroz zadnje 4 godine uspjeli smo napraviti igre prvo od pleksiglasa koje su puno zahvalnije za proizvodnju i korištenje, elektroniku smo optimizirali za proizvodnju i sklapanje, a također smo napravili puno bolju aplikaciju koja korisnicima nudi daleko bolje korisničko iskustvo, pojašnjava Hercig.
U usavršavanju igre nisu im pomogli samo prijatelji i članovi obitelji koji su bili prvi testeri već i školarci u 60-ak škola diljem Hrvatske i Slovenije. Oni su Mundus testirali u nastavi, kao svojevrsnu igru kroz koju se provjerava znanje.
Dobili smo jako puno povratnih informacija od njih. Profesorima se jako svidjela naša baza pitanja koja i dan danas broji preko 20 tisuća pitanja iz raznih područja, tj. predmeta. Na taj su način mogli učenicima dati da uče i ponavljaju. Djeca su naravno oduševljena svim nekonvencionalnim metodama poučavanja, još kad se tome dodaju igra i mobitel, reakcije su nezamislive, priča Hercig i dodaje kako se škole i dalje mogu javiti, ako su zainteresirane za korištenje, čak i putem Kickstartera.
Iako je vizualno igra završena, u Mundusu će nastaviti raditi na njoj i dodatnu ju razvijati. Trenutno Mundus nudi nekoliko oblika igranja - Trivia, Versus, Party i Melodia. Trivia je igra u kojoj je cilj točnim odgovorima na pitanja iz različitih kategorija, osvojiti i obojati polja drugih igrača. Versus je igra kombiniranja motorike, strategije i sreće u kojoj je cilj napraviti krugove po ploči bez gubljenja pijuna. Party je igra za one malo starije, jer uključuje ispijanje alkohola, dok je Melodi igra u kojoj je cilj odsvirati poznate note i pjesme pravovremeno stišćući gumbe na ploči kao reakcija na svjetlosne podražaje.
Korisnici će redovito dobivati nadogradnje softvera igre i naravno, nadogradnje aplikacije. Nekoliko igri već na “traci” i razvijamo ih kako bi po isporuci korisnici mogli imati na raspolaganju, ističe Hercig.
Kickstarter kampanja traje 60 dana, a cilj im je skupiti 10 tisuća dolara, kako bi do ljeta 2021. godine mogli isporučiti igre na kućne adrese kupaca.