Razvoj usluga baziranih na tehnologiji umjetne inteligencije (AI) ima velik poslovni potencijal pa čak 84 posto domaćih startup-ova smatra da će u naredne tri godine raditi projekte temeljene na AI tehnologiji, dok ih 53 posto navodi da su već sada uključeni u projekte koji kao sastavnicu imaju AI tehnologije, pokazalo je istraživanje kojeg su zajednički proveli Huawei i Zagrebački inovacijski centar (ZICER).
Rezultati istraživanja koje je tijekom kolovoza provedeno među tvrtkama stanarima ZICER-a predstavljeno je u sklopu Huawei AI Summita održanog u Zagrebačkom inovacijskom centru. Huawei AI Summit okupio je predstavnike poslovne i akademske zajednice s ciljem poticanja rasprave o trendovima, razvoju i potencijalu tehnologija umjetne inteligencije u poslovanju u Hrvatskoj.
„Rezultati jasno pokazuju kako u razvoju i primjeni AI tehnologija postoji izniman potencijal za rast poslovanja u Hrvatskoj, što je prepoznato od strane start-up zajednice i u kontekstu njihovih budućih projektnih planova, kao i trenutne uključenosti u slične projekte“, izjavio je Frane Šesnić, direktor ZICER-a.
Uloga umjetne inteligencije u svakodnevici u budućnosti će se samo povećavati, a očekuje se da će utjecati na niz područja – zdravstvo, transport, marketing te poslovanje i životne navike općenito. Pametni algoritmi prilagođavat će se našim navikama, preferencijama i emocijama, vodit će nas najboljim prometnim rutama, a uz pomoć pametnih osobnih asistenata u pametnim domovima štedjet ćemo energiju. Umjetna inteligencija ima ogroman poslovni potencijal prvenstveno zbog mogućnosti transformiranja brojnih industrija i otvaranja prilika razvoju sasvim novih poslovnih modela.
O dosadašnjim ostvarenjima, ali i vizijama i izazovima tehnologije umjetne inteligencije govorio je profesor Fakulteta elektrotehnike i računarstva Jan Šnajder, dok je Filip Glavan, principal Boston Consulting Grupe usmjerio svoje izlaganje na primjenu AI tehnologija u poslovnom svijetu.
„Umjetna inteligencija je tehnološki pothvat koji doista može stubokom promijeniti naše živote i učiniti naše društvo bogatijim, sretnijim i boljim. Bitno je da Hrvatska u tome drži korak, pa zato treba podržavati inovacije i startup zajednicu koja želi razvijati proizvode i usluge temeljen na AI. S druge strane, AI je i društveni pothvat: razvoj AI-ja mora biti popraćen promišljanjima o društvenim i etičkim aspektima ove tehnologije i prije svega promišljanjem o tome u kakvom svijetu želimo živjeti. AI treba biti sredstvo, a ne cilj“, rekao je Jan Šnajder. „Ulaganja u AI tehnologije na startup sceni su se udvostručile u 2017. godini u odnosu na prethodnu, no nisu ulaganja najveći problem u korištenju AI tehnologija, već je najveći izazov kako integrirati tehnologije u primjenu“, izjavio je Filip Glavan.
Nakon održanih izlaganja, uslijedio je okrugli stol u kojem se trojici predavača pridružio i Igor Švehla, direktor i suosnivač startupa TRAKBAR. I dok svega 11 posto ispitanih startupa ZICER-a smatra da je na razini međunarodne konkurencije po pitanju znanja i kompetencija za razvoj proizvoda i usluga utemeljenih na AI, većina od 60 posto ipak zaključuje da su im znanja još premala.
Kompanija Huawei jedan je od globalnih lidera po ulaganjima u AI tehnologije. Već sada najveći je napredak u implementaciji umjetne inteligencije Huawei ostvario u segmentu mobilnih uređaja, posebno mobilne fotografije, a sa svojih 16 istraživačkih razvojnih centara smještenih u SAD-u, Njemačkoj, Švedskoj, Rusiji, Indiji i Kini, nastavlja brojna istraživanja implementacija umjetne inteligencije u pametnim telefonima. Huawei procjenjuje da bi u narednih sedam godina umjetna inteligencija mogla povećati vrijednost globalne digitalne ekonomije za oko 10 bilijuna dolara. Huawei u istraživanje i razvoj novih tehnologija godišnje investira 13,8 milijardi dolara čime se svrstao među globalne lidere s jasnom ambicijom – omogućiti potpuno povezan, pametan svijet.