Iako je to danas teško zamisliti, u budućnosti više nećemo toliko koristiti pametne telefone, već će ih zamijeniti neki drugi gadget. Taj bi uređaj, vjeruju tehnološki stručnjaci, mogle biti pametne naočale. Facebook je nedavno u suradnji s Ray-Banom predstavio vlastite pametne naočale, glasine kažu da na njima radi i Apple, dok je Googleov pionirski pokušaj neslavno propao.
Kako bi mogle izgledati pametne naočale kao gadget budućnosti, pokazao je Xiaomi. Kineska kompanija danas je predstavila Xiaomi Smart Glasses, naočale s implementiranim microLED ekranom koje se mogu koristiti neovisno o pametnim telefonima. Opremljene su četverojezgrenim procesorom, imaju vlastitu bateriju, touch pad, module za WiFi i Bluetooth, pokreće ih Android, a dolaze i s 5MP kamerom. Sve to u uređaju koji izgleda kao klasične naočale i koji je težak samo 51g.
Glavna razlika u odnosu na Facebookove naočale jest implementiran ekran u staklo naočala na kojem se prikazuju neke osnovne, odnosno najvažnije obavijesti. Riječ je o microLED ekranu koji, za razliku od OLED-a, ima veću gustoću piksela, duže trajanje i jednostavniju strukturu, što omogućuje postavljanje u kompaktnije ekrane te lakšu integraciju unutar samih ekrana.
Na ekranu će se prikazivati obavijesti o telefonskim pozivima (naočale imaju mikrofon i slušalice pa se s njima može i telefonirati kao i na mobitelu), porukama, s njima će se moći fotografirati te koristiti navigacija. Zanimljivo je što prikazom obavijesti upravlja Xiaomijev asistent baziran na umjetnoj inteligenciji (XiaoAi) koji odabire i prikazuje samo najvažnije obavijest jer nema smisla da vam se i brojne nevažne obavijesti konstantno prikazuju ispred očiju.
Također, vrlo korisna opcija je i prevođenje u stvarnom vremenu, što je Xiaomi demonstrirao na videozapisu s kojim su predstavili naočale. Naime, prilikom pregleda menija u restoranu, tekst s menija se prevodi unutar samih naočala. Vrlo korisno.
Iako to nije napomenuto u Xiaomijevoj objavi, novinari The Vergea kontaktirali su predstavnike kineske kompanije koji su im objasnili kako je riječ o konceptu koji ne namjeravaju staviti u prodaju, barem na u nekoj bližoj budućnosti.
Izvor: Xiaomi