Tehnologija je osvojila svaki dio naših života. U nekim je dijelovima veoma očita i vidljiva (recimo, kad koristimo računala i pametne telefone kod kuće ili na poslu), dok je u drugim dijelovima gotovo pa neprimjetna (recimo, dok nas kamere prate u trgovačkom centru i bilježe u kojim se trgovinama provodimo najviše vremena).
Ono što moramo priznati, htjeli mi to ili ne, jest činjenica da je tehnologija već sad promijenila način na koji kupujemo. Dovoljno je reći da se iz godine u godinu povećava broj kupovina na internetu, otvaraju se nove e-trgovine, a nije neobično ni da neku stvar možete kupiti i putem društvenih mreža.
Randi Zuckerberg, sestra osnivača Facebooka Marka Zuckerberga, uspješna je poslovna žena u SAD-u koja s posebnom pozornošću prati kako tehnologija utječe na naše živote. Tako je izdvojila nekoliko tehnologija koje već sad utječu na naše ponašanje prilikom kupovine (i u stvarnom životu i na internetu).
Hiperindividualizacija
Više nije iznimka da vam trgovac nudi posebnu ponudu ako mu ostavite svoje osobne podatke i omogućite da prati vaše kupovne navike. Različite kartice i programi vjernosti, newsletteri, ankete, pa čak i praćenje u samoj trgovini omogućuju trgovcima da stvore detaljne profile svojih kupaca. Iako će personalizirano iskustvo kupovine tek biti omogućeno u budućnosti (i to ne tako dalekoj), gomile podataka koje trgovci već sad imaju o svojim kupcima daju im prilično dobru sliku o tome kad ćete ušetati u njihovu trgovinu (ili kliknuti na njihovu internetsku trgovinu) i što ćete kupiti. U cijeloj toj personalizaciji kupovine kupci nekako zaboravljaju na najvažniju stvar - privatnost. Pitanje o kojem se sve više razgovara, pogotovo u svjetlu nadolazećeg GDPR-a.
Virtualna (i proširena) stvarnost
Iako je virtualna stvarnost još uvijek rezervirana za svijet videoigara i testiranje, ne bi nas trebalo iznenaditi ako uskoro ušeta i u svijet internetske trgovine. Setovi za virtualnu (ali i proširenu) stvarnost koji će nam omogućiti da vidimo kako nam neko odijelo stoji, odgovara li nam crvena ili plava sofa ili kakav je osjećaj sjesti u najnoviji automobil, nisu tako daleko. Više nije čak ni pitanje cijene seta, već ponude i potražnje virtualnih trgovina.
Proizvodi koje su osmislili kupci
Crowdsourcing, odnosno prikupljanje sredstava od većeg broja ljudi, svoj je put pronašao i u dizajnu, točnije osmišljavanju proizvoda. Tako su kupci aktivno uključeni u cijeli proizvodni proces - od osmišljavanja proizvoda, njegova imena, izgleda, (okusa ili mirisa) pa do same kupovine. Jedan je od primjera i Ledo, koji na društvenim mrežama i svojim internetskim stranicama ljubiteljima sladoleda nudi mogućnost da sami osmisle nove okuse, izglede i imena sladoleda.
Umjetna inteligencija svuda je oko nas
Roboti i umjetna inteligencija gotovo će u potpunosti zamijeniti trgovce u trgovinama. Gotovo, jer uvijek će postojati potreba za dozom ljudskosti. Naime, robot vam može donijeti odjeću u svlačionicu ili vino koje ste ga tražili, ali teško može reći kako vam stoji neka haljina ili je li to savršeno vino za kuhanje odnosno bevandu. Koliko god umjetna inteligencija bila pametna, neke stvari samo čovjek zna i razumije.
Društvene mreže više nikad neće biti iste
Već sad su za velik broj ljudi društvene mreže središnja točka internetskog svijetu. Tu saznaju sve informacije koje su im bitne, mogu kupiti ono što žele, poslati novac na drugi kraj svijeta ili jednostavno komunicirati s prijateljima. Kako se tehnologija razvija, tako će i društvene mreže postati jedina mreža koju trebamo. Pružat će nam sve usluge i odgovore koje tražimo pa, zapravo, ni nećemo morati koristiti neku drugu mrežu.
Izvor: Linkedin