Otvorena revolucionarna trgovina koja će promijeniti način kupovine

Prije ulaska u trgovinu aktivirate svoj račun Amazon Go, s polica uzmete sve što trebate i izađete bez stajanja na blagajni – tako je Amazon zamislio budućnost trgovine.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 22.01.2018. / 09:13

Amazon Go (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Amazon u ponedjeljak otvara svoj prvi supermaket bez blagajni, a radi se o potezu koji bi mogao revolucionarizirati način na koji kupujemo namirnice.

Prije godinu dana Amazon je predstavio revolucionarnu trgovinu u kojoj je kupovina nevjerojatno jednostavna i brza, a kako nema blagajni, nema ni čekanja niti gubljenja vremena u redovima. Ova je kompanija s razvojem trgovine Amazon Go počela još prije pet godina, a s testiranjima među zaposlenicima počela je krajem 2016. te je sada potpuno sprema ugostiti prve kupce koji će moći isprobati kako će izgledati šoping u budućnosti.

Princip kupovine u trgovini je sljedeći: kupci se prilikom ulaska u trgovinu prijave sa svojim računom Amazon Go (koji je povezan s njihovom bankovnom karticom) te samo uzimaju stvari s polica i stavljaju u košaru – brojne kamere i senzori prepoznaju proizvode koje kupci uzimaju s polica te nakon što napuste trgovinu, bez ikakva čekanja na blagajnama, samo im naplate kupljenu robu. Iako tek treba vidjeti kako će izgledati ovakav način kupovine u praksi – novinari koji su isprobali Amazon Go prije službenog otvaranja zadovoljni su te su im naplaćeni svi artikli koje su uzeli, no do problema može doći prilikom gužvi i pitanje je hoće li kamere i senzori moći pratiti sve što se događa, odnosno koje sve proizvode veliki broj ljudi uzima s polica ili vraća na njih. Također, problem mogu biti i djeca koja uzimaju, premještaju i vraćaju proizvode s polica, tako da se na početku mogu očekivati i određeni problemi koji bi se s vremenom trebali riješiti. 

Bez obzira na uspjeh (ili neuspjeh) ove trgovine u Seattleu, čini se kako u Amazonu, barem trenutno, nemaju planove za otvaranje drugih trgovina Amazon Go, no postoji mogućnost prodaje ove tehnologije drugim kompanijama koje bi ih mogle koristiti u svojim trgovinama. Kao što je tehnologija utjecala i promijenila brojna tržišta, tako možemo očekivati da će u budućnosti promijeniti i način na koji kupujemo – hoće li na tržištu prevladati tehnologija poput Amazonove ili će neka druga tehnologija postati standard, to ćemo tek vidjeti. Važan dio tih velikih i revolucionarnih promjena na ovom tržištu mogao bi biti i jedan hrvatski startup koji također razvija tehnologiju koja bi trebala promijeniti način kupovine u budućnosti. PickUp Solutions predstavio je pametnu košaricu u kojoj bi se skenirali proizvodi koje kupci uzmu u trgovini te bi na blagajni samo platili – dakle, cijeli bi se proces ubrzao, a redovi bi se višestruko smanjili jer se proizvodi na blagajni više ne bi skenirali, već samo platili.

Dok će većina ljudi pozdraviti ovakvu tehnologiju i ubrzanje procesa kupovine, jasno je kako će u ovakvim trgovinama ljude zamijeniti računala, što će se odraziti na otkaze i manju potražnju za radnim mjestima na blagajnama i općenito u trgovinama. Kao i u sličnim situacijama kada je u pitanju ovakva revolucionarna tehnologija, ljudi će se morati prilagođavati promjenama. Googleov šef Sundar Pichai nedavno je u članku za NBC napisao kako je vrijeme u kojem su se ljudi obrazovali za jedno radno mjesto i cijeli život radili taj posao za koji su se obrazovali u mladosti gotovo. U današnje vrijeme napredne tehnologije i brzih promjena ljudi se moraju prilagođavati i, što je najvažnije, konstantno educirati kako bi ostali relevantni na tržištu rada.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti