Amazon u ponedjeljak otvara svoj prvi supermaket bez blagajni, a radi se o potezu koji bi mogao revolucionarizirati način na koji kupujemo namirnice.
Prije godinu dana Amazon je predstavio revolucionarnu trgovinu u kojoj je kupovina nevjerojatno jednostavna i brza, a kako nema blagajni, nema ni čekanja niti gubljenja vremena u redovima. Ova je kompanija s razvojem trgovine Amazon Go počela još prije pet godina, a s testiranjima među zaposlenicima počela je krajem 2016. te je sada potpuno sprema ugostiti prve kupce koji će moći isprobati kako će izgledati šoping u budućnosti.
Princip kupovine u trgovini je sljedeći: kupci se prilikom ulaska u trgovinu prijave sa svojim računom Amazon Go (koji je povezan s njihovom bankovnom karticom) te samo uzimaju stvari s polica i stavljaju u košaru – brojne kamere i senzori prepoznaju proizvode koje kupci uzimaju s polica te nakon što napuste trgovinu, bez ikakva čekanja na blagajnama, samo im naplate kupljenu robu. Iako tek treba vidjeti kako će izgledati ovakav način kupovine u praksi – novinari koji su isprobali Amazon Go prije službenog otvaranja zadovoljni su te su im naplaćeni svi artikli koje su uzeli, no do problema može doći prilikom gužvi i pitanje je hoće li kamere i senzori moći pratiti sve što se događa, odnosno koje sve proizvode veliki broj ljudi uzima s polica ili vraća na njih. Također, problem mogu biti i djeca koja uzimaju, premještaju i vraćaju proizvode s polica, tako da se na početku mogu očekivati i određeni problemi koji bi se s vremenom trebali riješiti.
Bez obzira na uspjeh (ili neuspjeh) ove trgovine u Seattleu, čini se kako u Amazonu, barem trenutno, nemaju planove za otvaranje drugih trgovina Amazon Go, no postoji mogućnost prodaje ove tehnologije drugim kompanijama koje bi ih mogle koristiti u svojim trgovinama. Kao što je tehnologija utjecala i promijenila brojna tržišta, tako možemo očekivati da će u budućnosti promijeniti i način na koji kupujemo – hoće li na tržištu prevladati tehnologija poput Amazonove ili će neka druga tehnologija postati standard, to ćemo tek vidjeti. Važan dio tih velikih i revolucionarnih promjena na ovom tržištu mogao bi biti i jedan hrvatski startup koji također razvija tehnologiju koja bi trebala promijeniti način kupovine u budućnosti. PickUp Solutions predstavio je pametnu košaricu u kojoj bi se skenirali proizvodi koje kupci uzmu u trgovini te bi na blagajni samo platili – dakle, cijeli bi se proces ubrzao, a redovi bi se višestruko smanjili jer se proizvodi na blagajni više ne bi skenirali, već samo platili.
Dok će većina ljudi pozdraviti ovakvu tehnologiju i ubrzanje procesa kupovine, jasno je kako će u ovakvim trgovinama ljude zamijeniti računala, što će se odraziti na otkaze i manju potražnju za radnim mjestima na blagajnama i općenito u trgovinama. Kao i u sličnim situacijama kada je u pitanju ovakva revolucionarna tehnologija, ljudi će se morati prilagođavati promjenama. Googleov šef Sundar Pichai nedavno je u članku za NBC napisao kako je vrijeme u kojem su se ljudi obrazovali za jedno radno mjesto i cijeli život radili taj posao za koji su se obrazovali u mladosti gotovo. U današnje vrijeme napredne tehnologije i brzih promjena ljudi se moraju prilagođavati i, što je najvažnije, konstantno educirati kako bi ostali relevantni na tržištu rada.