No nisu Kinezi jedini koji žele rasteretiti promet. Posljednji koji ih isprobavaju ovih dana jesu putnici u baltičkim državama. Tamo više nisu senzacija na cestama.
Nemaju volan, nemaju vozača, ali imaju sve tehnološke novotarije i voze cestama nekoliko gradova baltičkih država.
Jesse van Rijt, nizozemski turist u Talinnu, oduševljen je svojom prvom vožnjom u autobusu bez vozača. „Ne bojim se da će išta dogodiiti jer ovo je dobar autobus“ kaže Rijt.
Sudeći po snimkama, biti prepušteni umjetnoj inteligeniciji ne boje se ni ostali putnici. Pitanje na koje se, među ostalim, traži odgovor jest hoće li pomoći u smanjivanju gužvi.
Johanna Kristina Vaat sa Sveučilišta u Talinnu uvjerena je kako je ovo prava investicija kojom se mogu smanjiti gužve i poboljšati okoliš.
„Potrebno nam je manje automobila u prometu. Ne volimo prometne gužve, tako da možda ovo može u tome pomoći“, zaključuje. Ipak, autobus u Talinnu prometuje na kratkoj relaciji, od samo pola kilometra.
Jaagup Ainsalu iz gradskog prijevoza Talinna uvjeren je kako ova vrsta autonomne tehnologije poprilično mijenja promet i javni prijevoz.
„Za ovaj projekt pomno smo učili što i kako trebamo s ovakvim tipom autobusa i planiramo proširiti ovu vrstu projekata“ objašnjava.
U ovom jednom projektu ne sudjeluje samo Talinn, već i gradovi iz Norveške, Danske i Latvije. U drugim zemljama, drugi projekt, pa su autobuse bez vozača isprobali već i Kinezi, Amerikanci, Nijemci, Austrijanci i mnogi drugi.