Treba li reći "molim" i "hvala" kad komunicirate s AI chatbotom? Odgovor nije baš tako jednostavan

Biti ljubazan prema chatbotu ili ga tretirati kao stroj? Za mnoge je korisnike to dilema o kojoj razmišljaju. Evo što kažu oni koji njima upravljaju.

Martina Čizmić | 20.04.2025. / 09:33

Ljubazna poruka, ilustracija (Foto: Getty Images)

 Koristite li AI chatbotove poput ChatGPT, Perplexity ili Gemini? I kakvi ste u komunikaciji s njima? Spadate li u one korisnike koji dođu, postave upit, dobiju odgovor i idu dalje ili pak vodite cijeli razgovor s chatbotom?

Brojnim je korisnicima nekako postalo prirodno da s chatbotom komuniciraju kao s drugom osobom, što uključuje i pozdrave, zahvale na dobro odrađenom poslu ili jednostavno upite za koje, budim iskreni, baš i ne trebate AI. No, to možda i nije baš najbolji izbor.

Iako tvrtke koje razvijaju AI sustave potiču korisnike da s njima vode prirodne razgovore i da se povezuju na emocionalnoj razini, činjenica je da ih to košta izuzetno puno novaca. A to je potvrdio i šef OpenAI-ja Sam Altman.

Kad je na platformi X jedan od korisnika postavio pitanje "koliko je novca OpenAI izgubio na troškovima električne energije kad su korisnici rekli "molim" i "hvala" njihovim AI modelima", Altman je bio spreman s odgovorom.

Deseci milijuna dolara dobro su utrošeni - nikad ne znate, odgovorio je Altman.

Iako njegov odgovor ne daje točan iznos, drugi dio odgovora "nikada ne znate" sugerira da bi korisnici ipak trebali biti ljubazni u svojoj komunikaciji s chatbotovima.

U Microsoftu smatrajua je to dobra praksa jer "pomaže u stvaranju boljih odgovora".

Korištenje ljubaznog jezika postavlja ton za odgovor. Kad AI detektira ljubaznost, veće su šanse da će i on biti ljubazan. Generativni AI također imitira razinu profesionalnosti, jasnoće i detalja u upitima koje postavljate, pojasnili su iz Microsofta.

No, ljubaznost ima svoju cijenu. Iako možda čini komunikaciju s AI chatbotovima ugodnijom, sve te dodatne riječi dodatno opterećuju sustav, trošeći više električne energije.

Podatkovni centar, ilustracija Postaje li cijena strelovitog napretka umjetne inteligencije previsoka? Ogromna potražnja za energijom već šteti zdravlju, a bit će još i gore

Prema nekim procjenama, podatkovni centri koji se koriste za AI chatbotove već troše oko dva posto svjetske potrošnje električne energije. Projekcije pokazuju kako će taj postotak samo rasti kako AI osvaja naše živote.

Stoga, sljedeći put kad poželite časkati s AI chatbotom, razmislite koliko će taj vaš razgovor potrošiti električne energije i radije se okrenite časkanju s prijateljima ili članovima obitelji. Naš planet će vam biti zahvalan. 

 

Vezane vijesti

Još vijesti