Situacija na europskom automobilskom tržištu u posljednje je vrijeme prilično turbulentna. Elektrifikacija ne ide po planu te europski proizvođači automobila moraju mijenjati strategiju kako bi privukli kupce, ali i konkurirali Kinezima i njihovoj ofenzivi. Napredak koji su kineski proizvođači postigli u posljednje vrijeme je fantastičan te su njihova vozila tehnološki napredna i, što je najvažnije, cjenovno značajno prihvatljivija u odnosu na tradicionalne europske i američke proizvođače.
Automobili proizvedeni u Kini sve su popularniji te su prošle godine zauzeli skoro 20 posto tržišta električnih vozila na europskom tržištu, dok su u nekim državama poput Francuske i Španjolske zauzeli oko trećine tržišta. Ono što treba naglasiti jest da u ovom slučaju nije riječ samo o kineskim brendovima, već o automobilima proizvedenim u Kini, a koji su dostupni na europskom tržištu. Među inim, i Tesla dio svojih vozila proizvodi u Kini te ih prodaje u Europi, kao i BMW i druge tvrtke, a sve je veći udio i kineskih brendova.
Prema podacima Europske federacije za prijevoz i okoliš, udio automobila proizvedenih u Kini na europskom tržištu električnih vozila ove bi godine trebao premašiti 25 posto. Dakle, “made in China” automobili zauzet će čak četvrtinu tržišta. Što se tiče kineskih brendova i njihova udjela, ta bi brojka ove godine mogla iznositi 11 posto, dok bi se za tri godine ta brojka mogla skoro pa udvostručiti i doseći 20 posto.
U izvještaju Europske federacije za prijevoz i okoliš, među inim, posebno se spominje BYD. Ova je tvrtka u posljednja tri mjeseca prošle godine po prodaji e-vozila prestigla i Teslu i zauzela prvo mjesto na globalnom tržištu električnih automobila. Iako u ponudi imaju i skuplja vozila, tržište su osvojili jeftinijim modelima, a već smo pisali o nedavno predstavljenom modelu cijene niže od 10 tisuća dolara tako da nije teško shvatiti zašto bi njihova vozila mogla biti popularna i u Europi.
Ono što bi ipak moglo utjecati na kineske brendove, odnosno na njihovu višu cijenu je regulativa u Europskoj uniji. Naime, traje istraga zbog poticaja proizvođačima e-vozila u Kini, koja bi na kraju mogla rezultirati s većim carinama i tarifama pa bi kineski automobili na europskom tržištu mogli poskupjeti, što otvara vrata europskim proizvođačima.
Izvor: CNBC