Sa sve većim brojem autonomnih vozila na cestama bilo je jasno da će kad-tad doći do nesreće koja će imati tragične posljedice te su se mnogi pitali što će se u tom slučaju dogoditi, tj. tko će biti kriv za nesreću. Nažalost, sredinom 2018. u Arizoni zaista je došlo do prometne nesreće u kojoj je Uberov testni autonomni automobil udario pješakinju koja je na neoznačenom mjestu prelazila cestu i usmrtio je. U tom trenutku vozilom je upravljalo računalo, a na mjestu backup vozača sjedila je Rafaela Vasquez.
Istraga je pokazala kako softver u Uberovom autonomnom vozilu nije prepoznao pješakinju, a ono što zvuči nevjerojatno jest da je kompanija isključila automatsku kočnicu koja se aktivira u nepredviđenim slučajevima te se oslonila na osobu koja je sjedila za volanom. No umjesto da je pazila na cestu, Rafaela Vasquez tijekom vožnje gledala je serije na svom pametnom telefonu tako da nije stigla reagirati kada se nesretna pješakinja iz tame pojavile na cesti gurajući bicikl.
Istražitelji su još prošle godine objavili kako Uber nije kriminalno odgovoran za sudar, a nakon više od dvije godine tužiteljstvo je i podiglo optužnicu u ovom slučaju. Prema toj optužnici, za nesreću i pogibiju kriva je backup vozačica koja je na sudu u Arizoni optužena za ubojstvo iz nehaja. Vasquez će vrijeme do suđenja, koje je zakazano za veljaču sljedeće godine, čekati na slobodi, a na saslušanju se izjasnila kako nije kriva za nesreću.
Tužiteljica Allister Adel prilikom podizanja optužnice upozorila je na problem vozača koji ne posvećuju punu pažnju situaciji na cesti, već je njihovo ponašanje ometeno razgovorima, slanjem poruka, surfanjem i slično. Kada vozači sjednu iza volana, imaju odgovornost sigurno upravljati vozilom, naglasila je Adel, a kako Vasquez nije pratila situaciju u prometu, nije na vrijeme primijetila opasnost. Iako je vozilom upravljalo računalo, ona je kao backup vozačica trebala reagirati, što nije napravila, zbog čega je protiv nje sada podignuta optužnica te bi u budućnosti mogla završiti u zatvoru.
Izvor: Reuters