Američki proizvođač električnih automobila Tesla planira otpustiti više od 10 posto radnika, pokazao je interni dopis u koji je Reuters dobio uvid, u uvjetima posustajanja potražnje i žestoke cjenovne konkurencije.
U pripremama tvrtke za našu sljedeću fazu rasta izuzetno je važno proučiti svaki aspekt (...) kako bi se utvrdile mogućnosti smanjenja troškova i poboljšanja produktivnosti, napisao je u dopisu radnicima izvršni direktor Elon Musk.
U sklopu tih nastojanja temeljito smo analizirali organizaciju i donijeli tešku odluku o smanjenju našeg broja zaposlenih za više od 10 posto na globalnoj razini+, stoji u dokumentu.
Točna brojka nije navedena.
Prema godišnjem izvješću za 2023. godinu Tesla je u prosincu imao 140.473 radnika.
U Tesli nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju u otkazima. koju je prva objavila specijalizirana publikacija Electrek.
Musk je najavio otkaze za 10 posto radnika i u 2022. godini, rekavši direktorima, kako je tada izvijestio Reutersm da ima "loš predosjećaj da se gospodarstvu ne piše dobro". Kompanija do danas nije navela koliko je radnika otpustila u 2022., a njihov je broj u međuvremenu porastao.
Početkom mjeseca Tesla je preliminarno izvijestio da je prvom tromjesečju isporučio približno 387 tisuća vozila, otprilike osam posto manje nego u prva tri mjeseca 2023. godine, izdvojivši, između ostalog, krizu u Crvenom moru i podmetnuti požar u pogonu kod Berlina.
Kompanija je prošle godine više puta snizila cijene kako bi održala potražnju, što se očitovalo 40-postotnim skokom prodaje i prodanih 1,8 milijuna automobila. Na kraju godine prihod je naglo usporio, na samo tri posto, a uprava je upozorila da očekuje znatno slabiji rast u 2024.
Musk je tada upozorio je da će kineska konkurencija „više-manje uništiti većinu drugih automobilskih kompanija u svijetu”, ako se ne postave trgovinske barijere.
Muskov poziv na uvođenje trgovinskih barijera na sve konkurentnijem tržištu nadovezao se na izvješće koje je pokazalo da je kineski BYD u četvrtom tromjesečju prodajom prestigao Teslu.
Dodatni je problem posustajanje prodaje, nakon nekoliko dobrih godina. I kineski proizvođači snizili su cijene kako bi potaknuli prodaju, a Europa je u prosincu bilježila pad za gotovo 17 posto u odnosu na isti mjesec 2022., prema udruzi ACEA.