Volkswagen će sljedeće godine predstaviti novu generaciju svog legendarnog Golfa, a čini se kako bi to mogao biti posljednji Golf s motorom s unutarnjim izgaranjem. Kako je u jednom intervjuu objasnio Thomas Schafer iz VW-a, s nadolazećom generacijom mirni su s Golfom do kraja desetljeća, a onda će vidjeti kako se tržište razvija.
Ako se svijet bude razvijao u totalno drugom smjeru do 2026. i 2027. godine, mogli bismo razviti potpuno novo vozilo, ali ne mislim da hoće. Trenutačno to ne treba očekivati, komentirao je Schafer.
Ono što bismo do kraja desetljeća mogli očekivati jest električna verzija Golfa. Njemačka je tvrtka kao svoj prvi električni automobil predstavila model ID.3, za koji je tada govorila kako bi to mogao postati njihov treći najvažniji automobil u povijesti, nakon Bube i Golfa. No čini se kako za tim automobilom, koji je upravo u kategoriji Golfa, nema navale. Osim što će trebati vremena dok na tržištu počnu dominirati električni automobili, razlog leži i u činjenici što su se danas promijenile i navike kupaca. Umjesto vozila poput Golfa, sve su popularniji SUV automobili poput VW-ova modela ID.4.
Sama činjenica što u Volkswagenu ne razmišljaju o još jednom Golfu s benzinskim/dizelskim motorom dovoljno govori o radikalnim promjenama na automobilskom tržištu. U prvom planu je, naravno, elektrifikacija te je Volkswagen Group prošli mjesec najavio plan za investiciju 180 milijardi eura tijekom sljedećih pet godina kako bi zadržao svoju poziciju u industriji u kojoj sada vladaju neka nova pravila. Većina te investicije, gotovo 70 posto, bit će usmjerena prema elektrifikaciji i digitalizaciji njihovih automobila, što uključuje i električni Golf, ali i Tiguan.
Shafer kaže da u novom svijetu elektrifikacije neće dopustiti da nestanu ti popularni brendovi, već će ih prilagoditi tržištu i predstaviti njihove verzije s električnim motorima. No to ne znači da će samo dodati ime Golf na neki električni automobil, već to mora biti vozilo koje će biti dostojno tog brenda. S razvojem električnog Golfa ipak neće početi prije dovršetka razvoja nove platforme (Scalable Systems Platform - SSP), što bi se trebalo dogoditi tek 2026. godine.
Također, tržište namjeravaju osvojiti i cjenovno povoljnijim vozilima poput nedavno predstavljenog modela ID.2, čija cijena iznosi 25 tisuća eura. Shafer kaže da bi upravo taj model, s pristupačnom cijenom, vrhunskom tehnologijom, odličnim dizajnom i top-kvalitetom, trebao privući mase. Što se tiče električnog automobila cijene 20 tisuća eura, Shafer kaže kako u VW-u traže rješenje kako bi mogli plasirati takav model na tržište, no uz trenutačne troškove sirovina i baterija takvo nešto nije moguće.
Izvor: Electrek