Kina je i u veljači bila na vrhu svjetske ljestvice po skoku prodaje električnih vozila, a dvoznamenkasti rast bilježile su i Europa i Sjeverna Amerika, izvijestila je u srijedu istraživačka tvrtka Rho Motion.
U veljači je na tržištima širom svijeta prodano ukupno 1,2 milijuna električnih automobila, za čak 49 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunali su u Rho Motionu, napominjući da su na rezultat utjecali rezultati u Kini.
U odnosu na siječanj svjetska prodaja smanjena je pak za tri posto, utvrdio je Rho Motion.
Zbog novogodišnjih praznika koji su ove godine pali u siječnju prodaja u Kini poskočila je u veljači za 76 posto, otprilike dvostruko snažnije nego u prethodna dva mjeseca.
U Europi uvećana je za 19 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču, izračunali su u Rho Motionu, napominjući da je dvoznamenkasta stopa rasta zabilježena i u siječnju kada su u EU na snagu stupili ciljevi o nultoj emisiji štetnih plinova. U takvim je uvjetima prodaja u Njemačkoj u prva dva ovogodišnja mjeseca poskočila za 40 posto.
Sjevernoameričko tržište poraslo je u veljači za 17 posto, ali Rho Motion će zbog stava američkog predsjednika Donalda Trumpa prema elektrifikaciji vjerojatno sniziti godišnje prognoze za SAD, napomenuo je menadžer Rho Motion Datae Charles Lester.
Meksičko tržište električnih vozila više se pak nego udvostručilo zbog uvoza iz Kine koji je u 2024. zabilježio procvat, navode u Rho Motionu.
Dodatne carine EU-a na kineske električne automobile utjecale su na rezultate pojedinih proizvođača pa je tako prodaja MG-a, čiji je vlasnik SAIC, oštro pala, napomenuo je Lester. EU je SAIC-u u listopadu uveo carinu od 37 posto.
U takvim je uvjetima SAIC na tržištima Europe i Europskog gospodarskog prostora prodao od studenog prošle do siječnja ove godine u prosjeku za 19 posto manje automobila proizvedenih u Kini nego u razdoblju od siječnja do listopada, istaknuo je menadžer Rho Motiona.
Carine su utjecale i na prodaju Honde, koja proizvodi neke modele s baterijskim pogonom (BEV) marke Dongfeng Honda u Kini, ali i na proizvodnju Mercedesa, Geelyja, Tesle, Renualtove Dacie Spring i manjih kineskih brendova Nio i Xpeng, dodao je.
Kineski div BYD ipak, po njegovim riječima, osvaja Europu i povećava svoj udio na tržištima širom svijeta, unatoč carinama, istaknuo je.