Imali agresivne planove za širenje, pa posrnuli: Švedski proizvođač baterija gasi 1.600 radnih mjesta

Švedski premijer Ulf Kristersson rekao je sredinom mjeseca da vlada ne namjerava priskočiti u pomoć posrnuloj tvrtki kupnjom vlasničkog udjela.

Hina | 24.09.2024. / 08:33

Baterije
Baterije (Foto: Getty Images)

Proizvođač baterija Northvolt objavio je u ponedjeljak da će otpustiti 1.600 radnika u matičnoj Švedskoj i prebaciti težište na proizvodnju baterijskih ćelija u uvjetima mlake potražnje za električnim automobilima.

Uprava je izvijestila da će ugasiti tisuću radnih mjesta u glavnom Northvoltovom pogonu u Skellefteåi, 400 u Västeråsu i 200 in Stockholmu.

Unatoč općem zamahu elektrifikacije, moramo se pobrinuti da poduzmemo prave mjere u pravom trenutku u reakciji na nepovoljne trendove na tržištu vozila i na širu klimu u industriji, rekao je u priopćenju izvršni direktor Peter Carlsson. 

Skupina tako obustavlja planove o velikom širenju tvornice Northvolt Ett u Skellefteåi i planira usmjeriti resurse u povećanje proizvodnje baterijskih ćelija. Još početkom mjeseca odustali su od pogona za katodne materijale.

Morrow Batteries u Norveškoj S radom započela prva norveška tvornica baterijskih ćelija: Žele zamijeniti kineske dobavljače u Europi

Northvolt se po Carlssonovim riječima mora usredotočiti na masovnu proizvodnju baterijskih ćelija u Skellefteåi budući da je ključna za opskrbu klijenata i za očuvanje održivog poslovanja.

Planovi o povećanju proizvodnje bili su malo preagresivni pa smo ih odlučili preispitati, rekao je Carlsson ovog ljeta u razgovoru za švedski list Dagens industri.

Nekoliko tjedana kasnije njemački proizvođač luksuznih automobila BMW otkazao je narudžbu baterijskih ćelija vrijednu dvije milijarde eura, a dodatni je problem švedskoj kompaniji i jeftina azijska konkurencija.

Danas smo donijeli odluke koje su teške, ali nužne da bi Northvolt imao budućnost, izjavio je Carlsson u ponedjeljak.

Punjenje baterije električnog automobila (Ilustracija: Getty) Baterije iz električnih automobila novi su i iznenađujući izvor onečišćenja opasnim "vječnim kemikalijama"

Kapaciteti u Northvolt Ettu trebali bi se u prvoj fazi povećati na 16 gigavat-sati (GWh) godišnje, uz odgodu građevinskog projekta koji ih je trebao uvećati za još 30 gigavat-sati.

Kompanija trenutno proizvodi manje od jedan gigavatsat, a pogon je prema početnim planovima trebao proizvoditi baterije za više od milijun automobila godišnje, uz kapacitet od 60 gigavat-sati. 

Švedski premijer Ulf Kristersson rekao je sredinom mjeseca da vlada ne namjerava priskočiti u pomoć posrnuloj tvrtki kupnjom vlasničkog udjela.

Naša je čvrsta odluka, bez ikakve sumnje, da bi Švedska trebala biti dobro mjesto za novu tehnologiju, potrebnu za zelenu tranziciju, ali to ne znači da bi švedska država trebala uskočiti i preuzeti udio, rekao je Kristersson.

Northvolt je prošlu godinu zaključio s neto gubitkom od 1,17 milijardi dolara, gotovo četiri puta većim nego u 2022. Neto prihod poskočio mu je pak za 20 posto, na 128,3 milijuna dolara.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti