Kineski proizvođači električnih automobila sve su popularniji, dok su njihova vozila sve kvalitetnija i konkurentnija tradicionalnim europskim i američkim tvrtkama koje se pokušavaju prilagoditi novom razdoblju za ovu industriju i elektrifikaciju. Jedna od tih popularnih kineskih kompanija jest i Xpeng, a u nedavnom pismu zaposlenicima njen izvršni direktor He Xiaopeng najavio je planove vezane uz veliko zapošljavanje i investicije.
Prema podacima iz tog psima, a kojeg su se dokopali i američki tehnološki mediji, Xpeng namjerava uložiti skoro 500 milijuna dolara u istraživanje i razvoj umjetne inteligencije fokusirane prvenstveno na “inteligentnu vožnju”. Kompanija je već razvila svog asistenta u vožnji koji omogućuje određene poluautonomne opcije, a ove najave govore kako namjeravaju dodatno poboljšati Xpilot i omogućiti dodatnu razinu autonomije u svojim automobilima.
He Xiaopeng je zaposlenicima najavio i planove vezane uz nove modele, a ti su planovi prilično veliki i ambiciozni. Naime, tijekom sljedeće tri godine kompanija namjerava predstaviti čak 30 automobila. Neće svi modeli biti potpuno novi, već će Xpeng predstaviti i nadograđene modele postojećih automobila, no svejedno je riječ o velikom broju vozila. Kako bi realizirali te ambiciozne planove, potrebni su im i novi zaposlenici, a Xpeng u bliskoj budućnosti namjerava zaposliti čak 4 tisuće novih ljudi.
Ova kompanija, jasno, nije jedina s tako velikim i ambicioznim planovima, već brojne kineske tvrtke namjeravaju osvojiti što veći dio tržišta električnih automobila. Dovoljno je samo podsjetiti na veliki uspjeh BYD-a koji je u posljednja tri mjeseca prošle godine prodao najviše električnih vozila na svijetu, više čak i od Tesle, koja je ipak zauzela prvo mjesto kada je u pitanju cijela 2023. godina.
Iza Xpenga je teška godina, no njen izvršni direktor svojim je zaposlenicima poručio kako su došli do dna, a sada su zacrtali put za uspjeh koji se razlikuje u odnosu na konkurenciju. Dok je ta konkurencija, naravno, uvijek zdrava i od nje najviše koristi imaju potrošači, odnosno kupci, Xiaopeng je upozorio kako bi velika konkurentnost na ovom tržištu mogla dovesti do - krvoprolića. Ova godina također označava početak žestoke konkurencije koja može rezultirati krvoprolićem među kineskim proizvođačima automobila, naglasio je u poruci zaposlenicima svoje kompanije.
Izvor: CNBC