Za nekoliko dana počinje prodaja novog Appleovog uređaja koji bi, smatraju neki analitičari, mogao donijeti revoluciju na tržište virtualne i proširene stvarnosti. Očekivanja od ovog uređaja zaista su velika te se u Appleu nadaju kako bi Vision Pro na ovom tržištu mogao biti nešto poput iPhonea na tržištu pametnih telefona. Ipak, jasno je kako ne treba očekivati velike prodajne brojke od prvog modela jer je njegova cijena za prosječne korisnike jednostavno previsoka te će mnogi koji žele isprobati Appleovu VR i AR tehnologiju sačekati nove modele koje kompanija već priprema, a bit će jeftiniji od 3500 dolara koliko stoji Vision Pro.
No svi koji žele doživjeti iskustvo takve miksane stvarnosti, odnosno virtualne i(li) proširene stvarnosti, ne moraju dati 3500 dolara ili čekati jeftinije Appleovo rješenje. Naime, na tržištu već postoje alternative i to cjenovno povoljnije alternative koje bi mogle biti zanimljivije većem broju osoba.
Jedan takav uređaj dolazi iz Kine. Startup XReal nedavno je predstavio svoje naočale za proširenu stvarnosti Air 2 Ultra koji bi korisnike trebale privući prvenstveno cijenom. Ove naočale, smatra CEO XReala bit će “snažan konkurent” Appleu, prvenstveno zbog cijene od 699 dolara.
Posebnost Air 2 Ultre jest virtualni ekran koji se projicira na unutrašnjoj strani naočala, a na kojem se prikazuju različite obavijesti i animacije, uključujući i obavijesti s pametnog telefona pa čak i videozapisi. Za razliku od konkurentskih brendova na ovom rastućem tržištu, vjerujemo u razvoj naprednih DoF naočala koje možete nositi cijeli dan i dostupne su svima u XR razvojnom sustavu, komentirao je prilikom njihova predstavljanja izvršni direktor tvrtke Chi Xu. Dakle, kompanija je fokusirana prvenstveno na proširenu stvarnost te njihovi uređaji, za razliku od Visiona Pro, ne pružaju opcije virtualne stvarnosti.
Usprkos tome, iz XReala vjeruju kako će konkurirati ne samo Appleu, već i Metinom uređaju Quest 3 koji je ipak jeftiniji i njegova početna cijena iznosi 499 dolara.
XReal nije novi igrač na ovom tržištu. Kompanija prodaje naočale s podrškom za proširenu stvarnost još od 2017. godine, no ono najbolje tek očekuju. S obzirom na to da se situacija na ovom tržištu tek zahuktava, Xu vjeruje kako će i oni značajno profitirati od toga. Kompanija bi uskoro navodno trebala dobiti investiciju od 60 milijuna dolara, koja će im pomoći u daljnjem skaliranju proizvodnje te u istraživanju i razvoju. Tako ove godine planiraju proizvodnju 500 tisuća do čak milijun komada svojih AR uređaja i prihode od 100 do 150 milijuna dolara, dok za sljedeću godinu planiraju proizvodnju oko dva milijuna uređaja te dvostruko veće prihode.
Izvor: Business Insider