Nije rijetkost da velika američka kompanija odluči kupiti neku hrvatsku kompaniju za velik novac. No, kad neka hrvatska kompanija preuzme američku, to je već vijest.
Tako je jedna od najvećih hrvatskih IT kompanija, Infinum, preuzela kreativnu digitalnu agenciju sa sjedištem u New Yorku, ExpandTheRoom (ETR).
Kako su istaknuli na konferenciji za medije, Infinum ovim potezom širi svoj doseg u Sjedinjenim Američkim Državama, a ujedno omogućuje svojim zaposlenicima dodatno obrazovanje i nove prilike za razvoj karijere.
Izvršni direktor Infinuma, Nikola Kapraljević, istaknuo je kako ta tvrtka trenutno posluje iz osam ureda u Europi i SAD-u, zapošljava oko 400 stručnjaka iz područja dizajna i razvoja digitalnih proizvoda te kontinuirano surađuje s globalnim brendovima u stvaranju inovativnih rješenja za različite sektore uključujući automobilsku industriju, financije, zdravstvo i retail.
Glavna motivacija za akviziciju je uspostaviti jaču prisutnost u Sjedinjenim Državama. Postojeći ured u New Yorku već ostvaruje odlične rezultate na najvećem tržištu za digitalne usluge na svijetu, a uz pojačanja iz ETR-a moći ćemo svoje poslovanje podići na višu razinu. Ponosni smo što možemo izraziti dobrodošlicu iskusnom i stručnom timu koji iza sebe ima snažnu bazu klijenata kao što su Citibank, ESPN, Reuters, Business Insider i Honda. Vjerujem da ćemo na ovaj način postojećim klijentima osigurati još kvalitetniju uslugu, a uz veći team u US-u lakše dolaziti i do novih klijenata, rekao je Kapraljević.
Šef ETR-a, James Cole, predstavio je tvrtku te istaknuo kako su od samog početka poznanstva s Kapraljevićem i Infinumom jednostavno "kiknuli". Naime, osim iskustva i komplementarne kompanijske kulture dijele i sličan početak. Američku agenciju osnovala su dvojica prijatelja, Cole i Todd Doyle (koji je trenutno kreativni direktor), a kroz godine okupili su tim koji će u suradnji s Infinumom sada moći preuzeti još zahtjevnije projekte i veće klijente.
Potražnja za vrhunskim korisničkim iskustvom je na vrhuncu. Uvođenjem tehnologija poput umjetne inteligencije, potrebe za digitalnom transformacijom samo će se dodatno povećavati. Ulazimo u novu eru te iz prve ruke vidimo da brendovi traže dodatnu ekspertizu kako bi se prilagodili novim okolnostima. S obzirom na te trendove, Infinum i ETR strateški se udružuju kako bi bolje vodili i usmjeravali globalne klijente kroz izazove s kojima će se suočavati u budućnosti, dodao je Cole.
Kapraljević je istakno kako ovo nije prva velika Infinumova akvizicija. Podsjetimo, prošle su godine akvizirali tvrtku iz Makedonije. No, dodaje, kako će ova biti nešto drugačija jer sad već imaju određeno iskustvo u uključivanju postojeće tvrtke u Infinumov sustav. Dodao je i kako će stručnjaci američke digitalne agencije dodatno pojačati Infinumove kompetencije te omogućiti da klijentima omogućiti dodatnu vrijednost utemeljenu na strateškom dizajnu i modernim tehnologijama, uključujući inovacije iz područja umjetne inteligencije, korisničkog iskustva, interneta stvari, i kibernetičke sigurnosti.
Sljedećih godinu dana ETR će nastaviti postojati kao brand, nakon čega će postati Infinum.
Iako nisu otkrili kolika je vrijednost akvizicije, Kapraljević je istaknuo kako je financirana je kombinacijom vlastitih sredstava i kredita EBRD-a. Odobreni kreditni okvir iznosi 10,8 milijuna eura, a sredstva će se koristiti za ovu i buduće strateške akvizicije.