Niti jedna (velika) automobilska kompanija ne želi propustiti električnu revoluciju te se pripremaju za velike promjene na tržištu koje bi trebale uslijediti tijekom sljedećeg desetljeća kada bi mnogima e-vozila trebala zamijeniti benzince i dizelaše. No osim automobila s električnim motorima, nekim su kompanijama zanimljiva i tržišta alternativnog prijevoza, prvenstveno sve popularniji električni romobili. Iako su mišljenja o tom novom urbanom prijevoznom sredstvu podijeljena, sve je više njihovih korisnika koji su automobile i gužvanje u javnom prijevozu zamijenili vožnjom na dva (mala) kotača.
Nedavno je tako Hyundai predstavio svoj prvi električni romobil koji se od konkurencije razlikuje po dvije stvari, koje bi nekima mogle biti presudne prilikom kupovine romobila na struju. Naime, ima drukčiji način sklapanja pa zauzima manje mjesta kada ga sklopite (poput nekog kovčega) i nije previše težak (manje od 8 kg), a ono što je posebno zanimljivo jest da se njegova baterija može puniti u samom automobilu tijekom vožnje.
Hyundaijev romobil (Foto: Hyundai)
Hyundaijev romobil (Foto: Hyundai)
Tako da, kada parkirate automobil, uzmete romobil iz prtljažnika i možete nastaviti prema konačnoj destinaciji uz maksimalnu brzinu do 20 km/h pri čemu je njegov doseg oko 20 kilometara, što bi za većinu korisnika trebalo biti dovoljno. Ima ugrađen ekran na kojem su informacije o bateriji i brzini te prednja i stražnja svjetla za noćnu vožnju.
Audi, BMW i Mercedes
Još jedan drukčiji romobil predstavio je i Audi prošlog mjeseca – njihov e-tron hibrid je između električnog romobila i skateboarda i namijenjen je vožnji s jednom rukom na upravljaču, dok se drugom npr. mogu davati znakovi u vožnji (znak u kojem smjeru će korisnik skrenuti i slično). Vozilo je teško 12 kilograma i također se može sklopiti kako bi bilo lakše prenosivo, a kao i Hyundaijev romobil, ima doseg do 20 km i brzinu do 20 km/h. Njegova cijena iznosit će oko 2000 eura, a na tržištu ga očekujemo krajem sljedeće godine.
Audijev romobil (Foto: AUDI AG)
Svoj model električnog romobila najavio je i BMW – u suradnji s kompanijom Micro, predstavili su model čija bi prodaja trebala početi već ovog mjeseca po cijeni od skoro 900 dolara. Dok njegova maksimalna brzina iznosi standardnih 20 km/h, po dosegu ipak zaostaje u odnosu na spomenutu konkurenciju te bi s jednim punjenjem baterije trebao prijeći oko 12 kilometara. Suradnju s istom kompanijom najavili su i iz Mercedes-Benza. Na autosajmu u Frankfurtu najavili su električni romobil za koji kažu da predstavlja "fleksibilno mobilno rješenje". Detalji o dosegu i bateriji trenutačno nisu poznati, a romobil na tržištu očekujemo početkom sljedeće godine.
Seat je još prošle godine predstavio eXS KickScooter u suradnji sa Segwayom te ovaj romobil može "juriti" do 25 km/h te s jednim punjenjem baterije može proći oko 25 kilometara, a i cijenom je prihvatljiviji u odnosu na Audijev i BMW-om model te ga se može kupiti za oko 600 eura. Težak je 12 i pol kilograma, a baterija mu se puni oko 3 i pol sata.
Osim električnih romobila, neke su kompanije poput Forda, Peugeota i GM-a predstavile električne bicikle, dok je Volkswagen predstavio zanimljive hibridne uređaje, kombinaciju e-bicikla i romobila.