Za većinu automobilskih kompanija u glavnom fokusu i planovima za budućnost jest - elektrifikacija. Tranzicija na električna vozila, jasno, neće biti brza niti jednostavna te će sljedećih godina automobilske tvrtke i dalje najveće prihode i profit ostvarivati prodajom benzinaca i dizelaša, no već sada moraju postaviti temelje kako bi za pet ili deset godina mogle biti konkurentne na tržištu na kojem bi trebala dominirati vozila s električnim motorima.
Promjena tog fokusa kod proizvođača, kao i promjena razmišljanja i otvorenost prema elektrifikaciji sve većeg broja vozača, vidljiva je već sada kroz povećanje prodaje električnih vozila. Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila, u trećem kvartalu ove godine u Europskoj uniji gotovo je svaki peti prodani automobil imao električni motor. Udio električnih vozila i plug-in hibrida na tržištu u tromjesečnom razdoblju od srpnja do rujna tako je iznosi nešto manje od 19 posto.
Prodaja potpuno električnih automobila porasla je za skoro 57 posto na više od 212 tisuća komada, dok je plug-in hibrida prodano skoro 200 tisuća komada, što predstavlja porast prodaje od 43 posto.
Dok prodaja električnih vozila raste, zabilježen je veliki pad prodaje benzinaca i dizelaša. Broj prodanih automobila s dizelskim motorom u odnosu na isto razdoblje prošle godine pao je za više od 50 posto, a dok su prije desetak godina dizelaši zauzimali više od 50 posto tržišta u EU, sada je njihov udio pao na ispod 18 posto. Tržištem i dalje dominiraju benzinci, no u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije, njihov je udio smanjen za čak 35 posto.
Za očekivati je kako će se ovakvi trendovi - veliko povećanje prodaje električnih automobila i sve veći pad prodaje vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem nastaviti i dalje, sve dok se jednom prodaja benzinaca i dizelaša u EU ne zabrani. To bi moglo biti, prema prijedlogu Europske komisije, 2035. godine.
Izvor: Reuters