Zagrebačka banka upozorila je svoje korisnike o novoj prijevari koja se pojavila. Kako ističu iz banke, prevaranti se predstavljaju kao agenti za povrat novca, odvjetnici, posrednici i sl. te tvrde da će korisniku pomoći ostvariti povrat novca.
Najčešće spominju novac koji je korisnik "ostvario od prethodnog ulaganja u kriptovalute".
Upozoravaju kako se od korisnika traži da kliknu na određenu poveznicu ili uplate "naknadu" kako bi im se isplatila dobit koju su "ostvarili od ulaganja u kriptovalute".
Posebno naglašavaju da korisnici budu na oprezu ako se od njih zahtijeva da otvore link dostavljen putem e-maila ili instaliraju aplikaciju za udaljeni pristup (npr. Supremo, TeamViewer, LogMeIn, mRemoteNG, MobaXterm) koja će omogućiti prevarantima kontrolu nad njihovim računalom i/ili mobilnim uređajem.
Ističemo da se prevaranti često obraćaju klijentima koji su prethodno ulagali u kriptovalute, a na taj način obećava im se povrat uloženih sredstava. Molimo Vas za oprez prilikom kontakta s nepoznatim osobama, s posebnim naglaskom na ponudama u kojima obećavaju sigurnu investiciju, zajamčene povrate i veliku dobit. Napominjemo da prevaranti vrše pritisak na klijente i požuruju ih da što prije učine traženo, upozoravaju iz banke.
Agencije za povrat sredstava ne postoje! MUP i Interpol ne nude povrat sredstava na društvenim mrežama i u telefonskim pozivima! upozorili su iz banke.
Podsjećaju korisnike da nikad ne dijele s drugim osobama:
- broj tokena i kodove koje generira token (OTP/APLI, MAC)
- podatke o karticama (broj kartice, rok važenja, CVV broj)
- osobne podatke (preslika podataka s osobne iskaznice, podatke o računima i sl.)
- pristup mobilnom uređaju ili računalu.
Također, pozivaju na oprez pri skeniranju QR koda na zaslonu računala.
Pažljivo pročitajte podatke koji se nalaze uz QR kod kako biste se uvjerili da je plaćanje namijenjeno ispravnom primatelju, dodaju iz banke.