Umjetna inteligencija trenutačno je u središtu pozornosti brojnih tvrtki. I dok prosječni korisnici još uvijek čekaju trenutak kad će moći vidjeti konkretne prednosti koje donosi umjetna inteligencija, tvrtke pokušavaju "naučiti" strojeve da rade poslove koji su ljudima naporni i dosadni.
Jedna od tvrtki koja radi na razvoju svoje umjetne inteligencije jest i Facebook. Najveća društvena mreža na svijetu pri tome ima i tajno oružje – svoje korisnike.
Naime, kako bi naučili umjetnu inteligenciju (zapravo računala) da prepoznaju fotografije i ispravno identificiraju što one predstavljaju, u Facebooku su se okrenuli ogromnoj bazi fotografija koju imaju, a koju mi svi poznajemo kao Instagram.
Korisnici koji prilikom objave svojih fotografija stavljaju hashtag na njih uvelike pomažu umjetnoj inteligenciji da nauči što se nalazi na slici.
Facebookovi su istraživači morali osmisliti sustav koji će među milijunima hashtagova prepoznati one relevantne, kao i njihove sinonime (a da pri tome ne povežu #nedamise s fotografijama s godišnjeg odmora) te ih poredati prema važnosti.
Nakon analize milijuna fotografija i hashtagova (u Facebooku tvrde da su to samo fotografije objavljene javno) Facebookov sustav može prepoznati vrste pasa, biljaka, hrane i situacije poput zalaska sunca, snijega, mora, ljeta i slično.
Iako u Facebooku tvrde da njihova umjetna inteligencija neće identificirati ljude (i označavati vas tamo gdje vi to ne želite ili čak niste svjesni da su vašu fotografiju objavili), ovo je zapravo prvi korak prema izgradnji bolje tražilice, ali i borbe protiv zabranjenog sadržaja, s čim Facebook ima velikih problema.
Izvor: Facebook