Fijasko zakona s kojim Australija želi natjerati Facebook i Google na plaćanje za prenošenje medijskog sadržaja

Na popisu kompanija koje su u mogućnosti dobiti novac za svoj sadržaj, našla se i kompanija koja koristi lažne profile i računalno generirane fotografije novinara.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 23.12.2021. / 16:40

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Australija je početkom godine donijela zakon s kojim su krenuli u borbu s velikim tehnološkim kompanijama poput Facebooka i Googlea. Na tim se platformama prenose vijesti i poveznice malih izdavača, kao i velikih medijskih kompanija te se zakonom želi omogućiti autorima sadržaja da im Google i Facebook plate za sadržaj koji koriste.

Slika nije dostupna Australija će zakonom natjerati društvene medije da razotkriju trolove: "Online svijet ne bi trebao biti divlji zapad"

Kako bi proveli taj zakon, pokrenut je registar kompanija, odnosno izdavača koje imaju pravo na financijske naknadu od velikih tehnoloških kompanija. Samo uvrštavanje u registar nije garancija financijske naknade, već je potrebno ispuniti još neke uvjete. Ono što se pokazalo problematičnim jest što je regulator zadužen za provedbu tog zakona, u taj registar upisao i sumnjivu stranicu na kojoj su bili upisani lažni profili novinara.

Kako je to za Reuters potvrdilo nekoliko stručnjaka, stranica News Cop (kompanija koje nema veze s News Corpom Ruperta Murdocha) ispod tekstova (koje su prenosili/prepisivali s drugih portala) koristila je lažne fotografije novinara, odnosno pored imena novinara stajala je lažna tj. računalno generirana fotografija. Također, riječ je o kompaniji koja je registrirana samo nekoliko dana prije stupanja zakona na snagu i koja uopće nema upisanu fizičku adresu, dok je sama stranica javnosti prilično nepoznata.

Na pitanja novinara Reutersa o novinarima i lažnim profilima, Adam Cox, koji je naveden kao kontakt News Copa nije htio odgovoriti, no zanimljivo je kako su se nakon tih upita promijenila imena novinara koji su potpisani pod ranijim člancima. Umjesto dotadašnjih imena, upisano je ime samog Coxa, a lažne fotografije promijenjene su sa slikama - majmuna. Na pitanje “pravih” novinara o toj promjeni, Cox je rekao da ne zna kako se to dogodilo.

Slika nije dostupna Nevjerojatna presuda: Objavili ste nešto na Facebooku? Odgovorni ste za svaki komentar koji se pod tom objavom pojavi

Ovakva situacija, u kojoj se jedan takav portal s lažnim profilima može probiti među legitimne portale koji imaju pravo na financijsku naknadu od tehnoloških velikana jest prilično zabrinjavajuća, komentirao je za Reuters profesor ekonomije sa sveučilišta New South Wales Richard Holden. Naglasio je kako se tako potkopava sam zakon čiji je cilj podrška novinarstvu od javnog interesa, kao što se time pokazuje kako je tako moguće jednostavno izigrati pravila.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti