Finska kompanija razvija tehnologiju koja bi mogla radikalno promijeniti automobile

Takva bi tehnologija mogla predstavljati korisničko sučelje budućnosti, a Google je u nju uložio milijune dolara.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.09.2024. / 15:42

Prikaz na vjetrobranskom staklu, ilustracija (Foto: Getty Images)

Ekrani su postali neizbježni i u modernim automobilima. U nekim slučajevima, cijela kontrolna ploča i infotainment sustav postaju jedan veliki ekran putem kojeg se upravlja svim opcijama u automobilu. No budućnost možda nosi drukčiji prikaz svih važnih parametara koji su nam važni tijekom vožnje poput brzine, napunjenosti goriva, odnosno baterije i slično.

Umjesto na ekranima na kontrolnoj ploči te bi se informacije mogle prikazivati na vjetrobranskom staklu i to na nenametljiv način koji neće ometati vozače tijekom vožnje. Slično možemo očekivati i s prikazom npr. karata i navigacijom - zašto gledati u ekran, kada nam se strelice za skretanje ili prestrojavanje u novu traku mogu prikazati na vjetrobranskom staklu. Ako vas netko nazove, lice te osobe moglo bi vam se prikazati na staklu tako da bez skretanja pogleda s ceste, možete znati tko zove.

Vjetrobransko staklo Pogled kroz vjetrobransko staklo više neće biti isti: Appleov patent otkriva tehnologiju koju bismo mogli koristiti u automobilima

Na takvoj tehnologiji proširene stvarnosti, odnosno prikaza digitalnih informacija na staklima trenutačno radi i finski startup Distance Technologies. Da su na dobrom putu i da njihova tehnologija ima potencijala možemo vidjeti prema posljednjoj investiciji u tu tvrtku. Finci su za daljnji razvoj svoje tehnologije dobili 10 milijuna dolara, a posebno je zanimljiv podatak da je novac uložio i Google, odnosno Alphabet kroz investicijski odjel GV (prijašnji Google Ventures).

Distance Technologies razvija tehnologiju koja bi se, osim na vjetrobranskim staklima, mogla primjenjivati i u vojsci, odnosno u kokpitima borbenih zrakoplova, ali i na svakoj drugoj staklenoj površini. Iz ove tvrtke tako kažu da mogu pretvoriti sve oblike transparentnih površina u ekrane s podrškom za proširenu stvarnost na kojima bi se mogli prikazivati 3D digitalni objekti i digitalne informacije. Takva tehnologija, smatraju u Googleu, ima potencijal postati korisničko sučelje sljedeće generacije i mogla bi radikalno promijeniti automobile, odnosno, kako smo spomenuli, način na koji koristimo brojne popularne opcije tijekom vožnje.

Tehnologija je bazirana na dodatnom sloju optike koji se postavlja na transparentne površine i omogućuje prikaz slike, odnosno takvih digitalnih objekata na mjesta na koje je pogled fokusiran. Također, kako bi znali gdje osobe gledaju i upravo na tom mjestu prikazali digitalni sadržaj, Distance koristi i tehnologiju za praćenje pogleda.

Meta Quest 3 Simulacija u simulaciji: Znanstvenici upozoravaju na veliki problem za uređaje za virtualnu stvarnost

S obzirom na to da tehnologiju proširene stvarnosti razvijaju brojne velike tehnološke kompanije, ovaj Googleov potez i investicija ne treba nikoga iznenaditi. Ipak, velika je razlika između onog što rade npr. Apple s Visionom Pro i Meta sa svojim Questom i Distance. Naime, za AR sadržaj ovih kompanija potrebno je nositi poseban naglavni uređaj, što mnogima ne odgovara, dok finska tehnologija omogućuje pristup takvom sadržaju bez potrebe za nošenjem posebnih naočala ili velikih VR uređaja. Jedna od najvećih prepreka miksanoj stvarnosti jest da, dok god morate staviti nešto na glavu, to nikad neće biti bezbrižno i elegantno rješenje, objasnio je suosnivač i CEO kompanije Urho Konttori za CNBC.

Distance je do sada bio u fazi istraživanja ove tehnologije i sada su spremni za sljedeći korak - prelazak na proizvodni ciklus, u kojem je, prema Konttoriju, ključna stvar surađivati s kompanijama koje će im biti klijenti, nakon čega će moći predstaviti konačni proizvod spreman za uporabu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti