U Australiji je po prvi put održana utrka između dva leteća automobila u sklopu testa prije nadolazeće serije utrka letećih automobila s pilotima koja će započeti od 2022. godine.
Krećući se brzinama od 144 kilometara na sat, dva zračna bolida Alauda Aeronautics Mk3 odmjerila su snage u zračnoj utrci dok su njima piloti upravljali putem daljinskih upravljača. Utrka je održana na zračnoj liniji dužine 200 metara.
Utrku je organizirao Airspeeder, a održana je u Adelaideu te je njezin cilj bio pokazati potencijal nove vrste trkaćih utrka nazvanih EXA Series.
Jednom kad spomenuta serija utrka započne iduće godine, leteći bolidi (eVTOL vozila) imat će pilote u kabini, no tad će biti riječ o inačici Mk4.
EXA je ekstremna, bliska utrka koja nas gura prema pilotiranom Gradn Prixu letećih automobila, stoji u objavi Airspeedera na njihovim web stranicama.
Leteći bolidi sa snimke koju možete vidjeti niže priloženu, teški su 100 kilograma i napravljeni od laganih karbonskih vlakana, a spomenutu duljinu staze proletjeli su u svega nekoliko sekundi.
Trenutna generacija Alaudinih letećih bolida zahtjeva daljinsko upravljanje, no iduća generacija (Mk4) imat će pilota u kabini za upravljačem.
Mk3 leteći bolidi imaju i strahovito ubrzanje od 0-100 km/h, koje iznosi svega 2,3 sekunde.
Alauda naporno radi na idućoj verziji letećeg bolida, koji bi oko sebe trebao imati svojevrsno "polje sile", odnosno sustav Lidara i drugih radarskih tehnologija, koje bi omogućile da svi bolidi u zraku komuniciraju jedni s drugima o međusobnoj udaljenostiv te da šalju signale kad su preblizu jedni drugima. U teoriji, to bi trebalo omogućiti zgusnutiju formaciju letenja, istovremeno štiteći leteće bolide i pilote od potencijalno izuzetno opasnih zračnih sudara.
Iz Airspeedera ulogu ove nove generacije sportskih utrka i sportske tehnologije usporedili su s ulogom pionira Formule 1 prije gotovo jednog stoljeća.
Izvor: Daily Mail