Uključivanje u sportsko navijanje, bilo da je riječ o elitnom nogometu poput netom završenog Europskog nogometnog prvenstva, Olimpijskim igrama ili lokalnim sportskim događajima, nudi mješavinu emocija. Ipak, sveukupno gledano, sportsko navijanje ima tendenciju poboljšanja dobrobiti, zahvaljujući društvenim elementima gledanja sportskih događaja.
Dobrobit se odnosi na psihološko zdravlje osobe. Oni s boljim blagostanjem općenito uživaju u boljem fizičkom zdravlju i duljem životu. Studija koju su vodili znanstvenici sa Sveučilišta Anglia Ruskin analizirala je podatke 7209 odraslih osoba u Engleskoj, otkrivajući da je posjećivanje sportskih događaja uživo povezano s većim životnim zadovoljstvom, osjećajem svrhe i smanjenom usamljenošću.
Naše istraživanje pokazalo je da su ljudi koji su prisustvovali sportskom događaju uživo u prošloj godini zadovoljniji svojim životom, osjećaju da im se život više isplati i manje su usamljeni od ljudi koji to nisu učinili, navode autori studije u članku za The Conversation. To je isto tako u skladu s drugim studijama koje pokazuju manje simptoma depresije među onima koji barem jednom godišnje posjećuju sportove uživo.
Ako prisustvovanje događajima uživo nije izvedivo, gledanje sporta na TV-u ili online također pomaže dobrobiti. Studije pokazuju da oni koji često gledaju sport putem takvih medija prijavljuju manje simptoma depresije. Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji gledaju sport na TV-u ili na internetu bili manje depresivni od onih koji to nisu činili, a simptomi depresije bili su još manje vjerojatni kod onih koji su sve češće gledali sport, ističu autori navedene studije.
Bilo da gledaju uživo, na TV-u ili online, ljubitelji sporta općenito govore o većem zadovoljstvu životom. Međutim, rezultati istraživanja su korelacijski, tako da se uzročnost ne može definitivno utvrditi, napominju autori. Unatoč tome, teorija društvenog identiteta i istraživanje mozga sugeriraju da sam čin gledanja sporta može utjecati na te dobrobiti.
Koncept društvenog identiteta igra značajnu ulogu. Formiranjem u grupama s kolegama ljubiteljima sporta, ljudi dobivaju emocionalnu podršku i povećavaju zadovoljstvo životom. Znanstvenici uživanje u uspjesima grupe nazivaju uživanjem u odraženoj slavi, a distanciranje nakon poraza odsijecanjem odraženog neuspjeha.
Japanska studija koja je koristila snimanje mozga istaknula je da gledanje popularnih sportova aktivira područja mozga povezana s psihološkim nagradama više nego manje popularni sportovi. To sugerira da se društvene koristi sporta protežu izvan događaja uživo i uključuju zajednička iskustva putem medija.