Promet i prometne gužve jedan su od najvećih problema velikih, ali i brojnih manjih gradova. Na cestama izgrađenim prije više desetljeća, bez previše mogućnosti proširenja i prilagodbe, danas vozi puno veći broj automobila nego je to prvotno planirano. Rezultat toga su brojne i velike gužve, pogotovo na raskrižjima i semaforima. Prema jednoj studiji objavljenoj 2021. godine, koja je provedena u SAD-u na kraćim relacijama, prosječni Amerikanac provede oko deset posto svog putovanja čekajući u gužvama na semaforima.
Teško je da ćemo se u budućnosti gužvi riješiti, no postoje neke stvari koje mogu barem olakšati situaciju i smanjiti gužve. Rješenje je, naravno, u tehnologiji.
Jedna od kompanija koja razvija takvu tehnologiju, od koje bi svi mogli profitirati, jest Google. Njihovo rješenje nazvano je Geen Light i već je implementirano u 14 gradova, a rezultati su itekako ohrabrujući. Tehnologija smanjuje gužve, štedi novac agencijama za promet, ali i pomažu u smanjenju zagađenja na cestama. Prema nekim statistikama, to je zagađenje veće za čak 29 puta na raskrižjima, u odnosu na klasične prometnice.
Googleovo rješenje, napominje Juliet Rothenberg iz Googleova odjela Climate AI, posebno je zanimljivo jer za njegovo korištenje nije potreban novi hardver, već ono iskorištava postojeće uređaje ili softver (poput podataka iz povezanih vozila, aplikacija za navigaciju i slično) za podešavanje semafora i njihove prilagodbe prometu. Ako je samo vozilo senzor, onda nema potrebe za postavljanjem skupih kamera na raskrižjima, objašnjavaju iz Googlea. Osim što nije skupo za implementaciju, pokazalo se kako je Google Green iznimno učinkovit te je u gradovima u kojima je implementiran poput Hamburga, Seattlea i Abu Dhabija ubrzao promet u na raskrižjima za oko 30 posto. Kako bi ubrzali i optimizirali promet na semaforima i raskrižjima, kompanija koristi vlastite podatke koje su prikupili od korisnika Googleovih karata.
Ono što podaci i tehnologija omogućuju jest da svaki semafor postane dinamičan i prilagodljiv trenutačnoj situaciji u prometu. Na WSJ-u kažu kako su prije promjene na semaforima bile fiksne, odnosno unaprijed određene ili su imali nekoliko različitih postavki, ovisno o dijelu dana i gužvama.
Kada se gradovi prijave za Googleov Green Light, oni dobiju pristup kontrolnom sustavu s preporukama za svako od raskrižja na kojima je instaliran. Nakon promjena na semaforima, Googleova AI prati promjene u prometu, smanjenju gužva i slično tako da se utjecaj može pratiti u stvarnom vremenu. Ovo tehnološko rješenje do sada je implementirano u 14 gradova, a za projekt postoji lista čekanja te bi uskoro trebali saznati imena gradova u kojima će se u budućnosti koristiti Googleova tehnologija za ubrzanje prometa na semaforima.
Izvor: The Wall Street Journal