Ovi automobili po zakonu ne mogu dobiti kaznu za brzu vožnju

Riječ je o rupi u zakonu o prometu, a odnosi se na jednu američku saveznu državu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.01.2024. / 16:24

Ograničenje brzine (Foto: Getty Images)

Razvoj tehnologije toliko je brz da ga ljudi teško mogu pratiti, a još je gora stvar kada je u pitanju regulativa i dugotrajan proces donošenja zakona za neke nove tehnologije, što najbolje možemo vidjeti na primjeru regulative AI-a. Jedna od stvari u budućnosti koju će također trebati regulirati, uključujući i u Hrvatskoj, jesu - autonomna vozila.

Modificiran automobil u Švedskoj U zemlji poznatoj po strogim prometnim propisima tinejdžeri voze snažne automobile - bez vozačke

Današnji su zakoni pisani isključivo za vrijeme u kojem se za volanom automobila morao nalaziti vozač, a iako su se na nekim tržištima zakoni počeli prilagođavati robotaksijima, to nije slučaj u američkoj saveznoj državi Kaliforniji, na čijim se cestama već neko vrijeme voze automobili u kojima nema vozača. Naime, zbog rupe u kalifornijskom zakonu o prometu policija ne može kazniti automobile u kojima nema vozača zbog prekoračenja brzine. Naime, u zakonu stoji da se može kazniti samo automobil u kojem se nalazi vozač.

Ne može se izdati kazna za vozilo u pokretu ako se njime upravlja u načinu rada bez vozača, stoji u internoj poruci zapovjednika policije u San Franciscu Billa Scotta. Dok ih se ne može kazniti za brzu vožnju, ta vozila ipak nisu imuna na kazne za nepropisno parkiranje, tako da i računala moraju voditi obzira o mjestu na kojem će parkirati.

No dok u Kaliforniji, barem dosad, nisu vodili računa o robotaksijima i zakonima koji bi se trebali odnositi i na vozila u kojima nema vozača, u drugim saveznim državama u kojima se testiraju robotaksiji zakoni su se prilagodili situaciji. Tako u Teksasu i Arizoni postoji regulativa koja se odnosi i na autonomne automobile kao i za vozila kojima upravljaju ljudi. Dakle, ako robotaksi vozi brže od ograničenja, u tim državama i on bi trebao dobiti kaznu.

Navigacija Nova opcija u aplikaciji za navigaciju mogla bi smanjiti broj prometnih nesreća i spasiti živote

Ipak, treba naglasiti kako bi se, barem u teoriji, računala koja upravljaju automobilima trebala pridržavati svih pravila i ograničenja brzine, tako da ionako ne bi trebala imati problema s prekoračenjem brzine i kaznama.

Dok u Hrvatskoj čekamo neke detaljnije informacije o Rimčevim robotaksijima, u SAD-u su Waymo i Cruise već odvozili milijune kilometara. S Waymom gotovo da i nije bilo problema, dok se Cruise već više puta našao na udaru kritika javnosti, između ostaloga i zbog prometne nesreće u kojoj je, nakon što ju je jedan automobil (s vozačem) udario na pješačkom, žena završila pod kotačima njihova robotaksija. Nakon toga Cruise je pauzirao testove svih svojih autonomnih vozila.

Izvor: Business Insider
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti