Kineski proizvođač pametnih telefona Xiaomi u četvrtak je predstavio svoje prvo električno vozilo i odmah najavio da namjerava postati jedan od pet najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Limuzina, nazvana SU7, dugo je iščekivani model za koji se očekuje da će maksimalno iskoristiti zajednički operativni sustav s popularnim telefonima tvrtke.
Ipak, automobil ima svoj debi u vrijeme kada se najveće svjetsko tržište automobila bori s prevelikim proizvodnim kapacitetima i usporavanjem potražnje koji su potaknuli veliki rat cijenama.
Naporno radeći u sljedećih 15 do 20 godina, postat ćemo jedan od pet najvećih svjetskih proizvođača automobila, nastojeći podići cjelokupnu kinesku automobilsku industriju, rekao je izvršni direktor Lei Jun na predstavljanju modela SU7.
Welcome aboard, Xiaomi SU7!⚡️ pic.twitter.com/bpJJmC8EB8
— Lei Jun (@leijun) December 27, 2023
Na predstavljanju održanom u Kini, okupljenima je prezentirana prvenstveno tehnologija i dizajn, a ne i sam proizvod. Kako je Lei Jun istaknuo model SU7 se nalazi u probnoj fazi proizvodnje, a na kineskom bi se tržištu trebao pojaviti u "sljedećih nekoliko mjeseci".
Tehnologija na kojoj su radili godinama
Iako su sve oči bile uprte prema pozornici u iščekivanju samog automobila, Lei Jun je na velikom ekranu samo predstavio brojne tehnologijek koje će se skrivati ispod uglančane vanjštine.
Tako je otkriveno da SU u imenu označava "Super Ultra" što bi trebalo sugerirati da će automobil imati napredne značajke.
Predstavili su pet temeljnih tehnologija na kjojima su radili - razvoj e-motora, nove baterije, autonomne vožnje, pametne kabine i novog načina oblikovanja same karoserije.
Što se samog električnog motora tiče, u Xiaomiju su se pohvalili svojim HyperEngineom, za koji tvrde da će u masovnoj proizvodnji imati 21000rpm u verziji V6, odnosno 27200rpm u verziji V8 koja bi trebala u proizvodnji biti do 2025. godine.
Xiaomi SU7 details#Xiaomi #XiaomiSU7 #XiaomiHyperOS pic.twitter.com/2kW8NgiFEM
— Mukul Sharma (@stufflistings) December 28, 2023
Baterija, koja će koristiti CTB integriranu baterijsku tehnologiju, trebala bi biti debela tek 120 milimetara i ugrađena u pod kabine.
Treba istaknuti i da su u Xiaomiju razvili novi način izrade same šasije automobila koja bi, kako ističu, trebala biti tiša, lakša i dugotrajnija zahvaljujući novom dizajnu i tehnologiji.
Treba istaknuti i da su u Xiaomiju razvili cijeli novi operativni sustav, HyperOS, namijenjen za korištenje u njihovom automobilu, ali i za povezivanje s drugim pametnim uređajima koje proizvode. Ono čemu se posebno posvetili pozornost je autonomna vožnja i to kroz svoj Xiaomi Pilot. Kako kažu radi se o inteligentnoj vožnji s podrškom algoritma, koja spaja hardver i umjetnu inteligenciju, kako bi omogućila pravu autonomnu vožnju. O tome kako će funkcionirati i hoće li i regulatori to vidjeti kao "autonomnu vožnju" te koje razine, pričekat ćemo da vidimo uživo.
Što se tiče samog HyperOS-a, on je prije svega namijenjen za upravljanje u "pametnoj kabini", odnosno za upravljanje svim softverskim dijelovima automobila. Iz Xiaomija ističu kako su mu glavne karakteristike interkonektivnost, proaktivna inteligencija, visok stupanj sigurnosti, ali i otvorena platforma koja bi trebala omogućiti developerima razvijanje novih dodataka za automobil. Osim toga, pohvalili su se da će u pametnoj kabini sve biti u znaku velikih ekrana, među kojima bi najveći imao dijagonalu 56 inča. Nešto manji, 16 inča služio bi kao upravljačka ploča na prednjem dijelu, manji ekrani bili bi namijenjeni putnicima na stražnjem sjedalu, a tu je i još jedan ekran koji se rotira i uključuje prilikom paljenja automobila.
Dodatni podaci o, primjerice, kapacitetu i izdržljivosti baterije ili možda potencijalnoj cijeni samog automobila, za sad nisu dostupni. No, jasno je da je Xiaomi ozbiljno zagrizao i odlučio osvojiti tržište električnih automobila.
S obzirom na konkurenciju, kako u Kini, tako i u ostatku svijeta, bit će zanimljivo vidjeti hoće li uspjeti ispuniti ambiciozne planove.