Dok sve više čitamo kako bi nam roboti i umjetna inteligencija mogli uzeti brojne poslove, u nekim zemljama namjeravaju prilagoditi svoje zakone kako bi omogućili njihovo masovno korištenje jer nemaju dovoljno radne snage. Jedna od takvih zemalja je Japan, u kojem je populacija starija (oko trideset posto ljudi starije je od 65 godina) te mnogi žive u udaljenim ruralnim područjima u kojima nemaju pristup svim proizvodima i uslugama kakve su dostupne u većim mjestima.
Problem radne snage posebno se osjeti među dostavljačima, a dodatno ga je pogoršao i novi zakon kojim su ograničeni radni sati vozačima kamiona. Rješenje za taj problem mogli bi biti, čini se, autonomni roboti.
Nestašica radne snage u transportu bit će izazov u budućnosti, komentirao je za Euronews Dai Fujikawa iz Panasonica, kompanija koja razvija dostavne robote čije je testiranje započeto u Tokiju i Fujisawi te dodao kako se nada da će njihovi roboti pomoći u ublažavanju te nestašice. Takve robote razvija i kompanija ZMP, koja surađuje s Japan Post Holdingsom te trenutačno testiraju dostavne robote koji pakete dostavljaju po glavnom japanskom gradu.
Reakcija ljudi u toj zemlji oko dostavnih robota većinom je pozitivna, no njihovo širenje po Japanu bit će proces koji će se odvijati postupno i bez žurbe. Unatoč nestašici radne snage vlasti su "pod pritiskom zaštite zaposlenja ljudi". "Ne očekujemo drastične probleme jer su ugroženi poslovi", objasnio je Hiroki Kanda iz ministarstva trgovine koje promovira tu tehnologiju.
Tržište autonomnih dostavnih robota koji će se na ulicama kretati zajedno s ljudima bit će, naravno, iznimno regulirano kako bi se spriječili sudari s ljudima i ozljede, tako da će njihova maksimalna brzina iznositi do 6 km/h. Također, na početku će ih se pratiti iz posebnog centra u kojem će se upozorenje oglasiti svaki put kada robot naiđe na neku zapreku ili se iz određenog razloga zaustavi.
Izvor: Euronews