Nakon što su se navikli na sve pogodnosti rada od kuće, bilo da je riječ o punom kućnom radnom vremenu ili hibridnom načinu rada, brojni zaposlenici u tvrtkama diljem svijeta više se ne žele vratiti na staro i vrijeme od 8 do 16 provoditi u uredima, niti trošiti vrijeme na put do radnog mjesta.
Dok su i neke tvrtke prihvatile to novo poslovno normalno, u nekima i dalje postoji otpor prema tome. Primjerice, iz Applea smatraju kako je rad iz ureda te komunikacija uživo od velike važnosti za tvrtku te da su svi rezultati koje su tijekom godina postigli rezultat upravo zajedničkog rada uživo.
Te njihove tvrdnje sada su potvrđene i u istraživanju čije su rezultate prenijeli na The Guardianu. Prema rezultatima tog istraživanja, Zoom guši kreativnost. U odnosu na videokonferencije i online sastanke, na sastancima uživo nastaje više ideje i te su ideje općenito kreativnije.
Profesorica marketinga sa sveučilišta Columbia Melanie Brucks kaže kako se potencijalni uspjeh kompanija povećava s većim brojem kreativnih ideja pa je iznimno bitno zaposlenike staviti u situaciju u koja će maksimizirati njihovu kreativnost. Sastanci putem interneta to nisu.
U istraživanju je sudjelovalo više od 600 dobrovoljaca koji su u parovima trebali raditi na kreativnim zadacima, pri čemu je dio njih bio u istoj prostoriji, a ostali su komunicirali virtualno, putem Zooma. Rezultate je na kraju ocjenjivao neovisni žiri te se pokazalo da su ekipe koje su o idejama raspravljala putem Zooma imala 20 posto manje ideja od osoba koje su o tome raspravljale uživo.
Slični rezultati postignuti su i na još jednom istraživanju u kojem je sudjelovalo skoro 1500 inženjera multinacionalnih kompanija - oni koji su na projektima radili uživo na kraju su imali više ideja te su njihove ideje bile kreativnije u odnosu na osobe koje su na tim projektima radile komunicirajući samo putem alata za videokonferencije.
Još jedan zanimljiv rezultat ovog istraživanja pokazao je vezu između kreativnosti i načina na koji ljudi gledaju po prostoriji oko sebe jer ih okolina i predmeti oko njih mogu inspirirati i potaknuti na kreativnost. U slučaju online konferencija toga nema jer je pogled fokusiran samo na ekran, što sputava kreativnost.
Izvor: The Guardian