Svjetsko tržište posljednjih se godina radikalno promijenilo, a jedna od konstantni jest porast popularnost kupovine putem interneta. Ljudi sve više kupuju putem interneta te su s vremenom porasla njihova očekivanja od iskustva online šopinga. Danas se tako očekuje ugodno iskustvo kupovine te brza i pouzdana dostava, pri čemu je jedan od najvažnijih kriterija besplatna dostava, a zatim slijedi i besplatan povrat te kupnja bez skrivenih naknada. Također, od velike su važnosti i praćenje paketa u realnom vremenu i sloboda odlučivanja o mjestu njihove isporuke.
Sve ove podatke pokazalo je nedavno istraživanje Geoposta za 2022. provedeno u 22 europske i 9 zemalja izvan EU. Među inim, podaci obuhvaćaju i Hrvatsku u kojoj je broj kupaca putem interneta porastao u odnosu na razdoblje prije pandemije pa danas tako čak 75 posto hrvatskog stanovništva kupujem online.
Iako su po toj statistici Hrvati dio europskog prosjeka, razlika je u tome što su u kupovini putem interneta hrvatski kupci manje impulzivni u odnosu na prosjek u EU. Što se tiče prosjeka redovnih online kupaca (oni koji kupuju najmanje jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec), hrvatski online kupci su ipak nešto ispod europskog prosjeka i ta brojka iznosi 40 posto. U tom prosjeku redovitih online kupaca, iako u tu kategoriju spadaju osobe sve dobi koje prosječno naručuju 4,3 paketa mjesečno, posebno se ističe se jedan tipičan profil hrvatskog online kupca: 42-godišnja žena, udana, veće platežne moći koja živi u urbanoj sredini.
Također, od ukupnog broja online kupaca čak 59% redovnih e-kupaca čine žene.
Jedan od glavnih trendova uočenih u 2022. je popularnost internetske prodaje između pojedinaca, pri čemu je istraživanje pokazalo da Hrvati masovno (čak 90 posto) koriste društvene mreže u svrhu kupovine.
U odnosu na europski prosjek hrvatski online kupci aktivniji su u traženju velikih popusta te više od 60 posto njih smatra da online kupovinom štede novac, ali i vrijeme. Što se ostale zanimljive statistike tiče, Hrvati su najviše naručivali proizvode iz kategorije moda (53%), potom obuću (49%), a na trećem mjestu proizvode iz kategorije ljepota i njega (47%).