Oprez prilikom šopinga na društvenim mrežama: Facebook i Instagram su "Divlji zapad za prevare"

Prema posljednjem istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji, najviše prevara zabilježeno je na Facebooku i Instagramu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 29.05.2023. / 11:39

Prevara (Foto: Getty Images)

Hrvatska policija često obavještava o različitim prijevarama počinjenim na društvenim mrežama. Na Facebooku, Instagramu i drugim mrežama prodavatelji, odnosno prevaranti oglašavaju određene proizvode, a kada kupci za njih uplate novac, dolazi do prekida komunikacije. Naravno, naručeni i plaćeni proizvod u takvim se situacijama nikada ne isporuči. Ponekad su to mobilni uređaji ili odjeća i obuća, no bilo je situacija u kojima su ljudi naručivali i plaćali npr. traktore, pa čak i Porsche preko interneta, i na kraju ostali bez velike svote novca.

ChatGPT Sigurnosni stručnjaci pozivaju na oprez: Zbog prevarantskih AI aplikacija za mobilne uređaje možete ostati bez novca

Da su društvene mreže "Divlji zapad za prevare", pokazalo je i nedavno istraživanje koje je u Velikoj Britaniji proveo Lloyds Banking Group. U istraživanju se, kao najveći izvor prijevara u online kupovini posebno spominju Facebook i Instagram jer se na njima odvijaju čak dvije trećine prevarantskih aktivnosti. Kao jedan od velikih problema zbog kojih najčešće i dolazi do prijevara, iz Lloyda su naglasili kako korisnici teško mogu razlikovati stvarne korisničke profile od onih putem kojih se oglašavaju lažni proizvodi, što ih čini lakim metama za prevarante.

U Velikoj Britaniji, pokazalo je spomenuto istraživanje, na Facebooku i Instagramu prijevare su zabilježene svakih sedam minuta, a teške su oko 500 tisuća funti tjedno. Kao proizvodi koje prevaranti najčešće lažno reklamiraju i prodaju kako bi prevarili korisnike izdvojeni su odjeća, konzole za videoigre, pametni telefoni itd.

Iz banke koja je provela istraživanje pozvali su Metu, ali i ostale tehnološke kompanije da preuzmu odgovornost te da sudjeluju u povratu troškova žrtvama prijevara. Prebacivanje odgovornosti na Metu te traženjem od Zuckerbergove kompanije da sudjeluje u povratu troškova predstavlja još jednu eskalaciju tenzija između britanskih banaka i tehnoloških kompanija, komentirali su na stranici Tech Times situaciju. Naime, nekoliko tjedana ranije britanska organizacija koja predstavlja banke optužila je kompanije koje upravljaju društvenim mrežama da profitiraju od prijevara na njihovim platformama.

Slika nije dostupna Iz policije objasnili koja je najučinkovitija zaštita od računalnih prijevara

Na opasnost i prijevare pri online kupovini na društvenim mrežama ranije su upozorili i iz američke Savezne trgovinske komisije, iz koje su podsjetili kako je, prema podacima za 2021. godinu, na društvenim mrežama prevareno više od 95 tisuća osoba, a počinjena financijska šteta iznosi čak oko 770 milijuna dolara.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti