Proizvođači bežičnih slušalica često se hvale kako njihove slušalice imaju autonomiju od nekoliko sati, kako se brzo pune na punjaču ili kako imaju najrazličitije senzore i algoritme koji čine slušanje glazbe i druge multimedije, nevjerojatnim iskustvom. No, većina tih slušalica ima isti problem - jedna se slušalica brže prazni od druge. Zašto?
Odgovor na to pitanje potražili su istraživači iz cijelog svijeta koji proučavaju kako se baterije troše u elektroničkim uređajima. Otkrili su da je glavni problem u neravnomjernom raspadanju baterije, ali i dalje nije bilo jasno zašto do toga dolazi.
Dr. Yijin Liu sa Sveučilišta Texas u Austinu udružio je snage s istraživačima na Sveučilištu Texas u Austinu (Texas, SAD), Nacionalnom laboratoriju SLAC (Kalifornija, SAD), Nacionalnom laboratoriju Brookhaven (New York, SAD), Nacionalnom laboratoriju Argonne (Illinois, SAD) i European Synchrotron Radiation Facility (Francuska) kako bi proučili zašto dolazi do neravnomjerne degradacije baterije unutar bežičnih slušalica. U svojoj studiji objavljenoj u Advanced Materials, otkrili su da se razlog skriva u drugim komponentama smještenim u bežičnim slušalicama, a ne u samoj bateriji.
Naime, komponente poput Bluetooth antene ili mikrofona mogu, tijekom upotrebe, generirati razliku u temperaturi koja može oštetiti zdravlje baterije.
Degradacija baterije vrlo je složen proces, vođen međuigrom mikromorfologije, kristalne strukture, oksidacijskog stanja i drugih čimbenika. Kako bismo uhvatili te zamršenosti, upotrijebili smo multimodalne tehnike karakterizacije za analizu materijala baterije. Naša otkrića otkrivaju čvrsto međusobno povezano kemomehaničko međudjelovanje, na koje značajno utječu lokalni temperaturni gradijenti, pojasnio je Yijin Liu za Technology Networks.
Iako se takva studija možda čini manje vrijedna od drugih studija, njena otkrića mogla biti biti ključna za veće sustave poput baterija za električna vozila.
Ako je temperaturni gradijent neizbježan, jedan mogući pristup je implementacija sustava hlađenja s kontroliranim gradijentom kako bi se ublažili njegovi učinci. Nadalje, ova je studija proizašla iz promatranja opadanja kapaciteta, no jednako je važno procijeniti implikacije iz sigurnosne perspektive. Postavlja se ključno pitanje: ima li degradirana stanica veći rizik od pregrijavanja? Ovo je i dalje ključna tema istraživanja, posebno u kontekstu primjene baterija drugog vijeka, kao što je prenamjena povučenih električnih vozila za skladištenje energije u kućanstvu, pojašnjava profesor Yijin Liu.
Izvor: Technology Networks