Nakon što je zviždačica Frances Haugen početkom listopada progovorila o tajnama za koje Zuckerberg nije htio da dospiju u javnost, njegova se kompanija našla na velikom udaru medija i političara. Dokumenti koje je podijelila s novinarima pokazali su da je Facebook u prvi plan, a ispred sigurnosti korisnika, stavio profit. Također, iako su znali o negativnim posljedicama Instagrama na djecu i pogotovo tinejdžerice, nisu ništa napravili kako bi ih zaštitili, a naglasila je i negativnu ulogu koju je ta mreža imala tijekom upada prosvjednika u Kongres.
No čini se kako pravi problemi s medijima i negativnim izvještavanjem oko Facebooka tek počinju. Naime, u poruci koju je tijekom vikenda zaposlenicima kompanije poslao potpredsjednik globalnih odnosa Facebooka Nick Clegg, upozorio je kako bi se tijekom sljedećih dana trebali pripremiti na “nove loše naslove”.
Naime, Haugen je interne Facebookove dokumente podijelila većem broju novinskih redakcija koje su krenule u istraživanje navoda u njima. Iako su se mediji odlučili držati određenog embarga i ne objavljivati priče prije ovog ponedjeljka, neki su taj embargo prekinuli i krajem prošlog tjedna krenuli s objavama priča.
The embargo was lifted on a small number of documents today based on the WSJ story that went up. There’s a lot more coming and new documents being released every day.
— She-Ra Frenkel (@sheeraf) October 23, 2021
Tijekom sljedećih dana, ali i tjedana možemo očekivati brojne nove priče i članke koje Facebook zasigurno neće prikazati u pozitivnom svjetlu te se samo možemo pitati kakvih će se sve informacija, kakve još nisu objavljene, dokopati novinari iz redakcija (poput NY Times, CNN, NBC, Bloomberg itd.) koji su dobili dokumente.
U poruci zaposlenicima Clegg kaže da će, među inim, izvještaji o kompaniji uključivati i netočan prikaz njihovih istraživanja i motiva te je naglasio kako uvijek moraju slušati kritike i nešto naučiti iz njih kada su takve kritike na mjestu, no kada nisu, trebaju na njih snažno odgovoriti.
Podsjetio je i na jednu “istinu” oko Facebooka i odnosa kompanije prema sigurnosti, a to je da su investirali oko 13 milijardi dolara te imaju čak 40 tisuća ljudi čiji je zadatak osigurati sigurnost korisnika Facebooka.
Izvor: Axios