Iako je Ford tijekom prvih osam mjeseci ove godine prodao skoro 60 posto više električnih automobila u odnosu na godinu ranije, iz američke tvrtke kažu kako je potražnja za e-vozilima ipak manja od očekivane, zbog čega su odgodili, odnosno potpuno otkazali neke od planiranih automobila s električnim motorima. U prodaji i dalje dominiraju benzinci, što najbolje možemo vidjeti na primjeru iz SAD-a gdje je u kolovozu Ford prodao više od 180 tisuća automobila, od čega manje od 9 tisuća električnih vozila.
Razlozi sporije potražnje za električnim vozilima od očekivane manje-više su poznati - od visoke cijene preko dosega, odnosno izdržljivosti baterije do trajanja punjenja te nedovoljno raširene infrastrukture za punjenje. No kako je naglasio Marin Gjaja iz Forda na nedavnom Automotive News kongresu, problem se nalazi i u činjenici da kupci nisu dovoljno svjesni, odnosno educirani oko svih prednosti ovih automobila.
Često možemo naići na komentare vlasnika e-vozila koji tvrde da, jednom kada probate struju, više se nećete vraćati na benzin, a Gjaja spominje i neke druge pogodnosti, zbog čega će njegova kompanija krenuti u kampanju edukacije prodajnih predstavnika njihovih automobila, ali i kupaca.
Kao takve benefite, izvršni operativni direktor Forda spomenuo je mogućnost punjenja električnih automobila u garaži tako da nema potrebe odlaska na stanice za punjenje, već dok ljudi spavaju, njihova se vozila pune i ujutro ih dočeka potpuno napunjena baterija. Naravno, ovo je pogodnost samo za one koji žive u kućama, odnosno koji imaju garaže u kojima mogu puniti svoje automobile.
Ford je zato predstavio platformu Ford University koja, putem videozapisa, ali i igara te uz pomoć umjetne inteligencije educira zaposlenike prodajnih salona, ali i osobe koje namjeravaju kupiti novi automobil. Njima bi ta platforma trebala dodatno objasniti prednosti kupovine automobila s električnim motorima. Među inim, Gjaja je spomenuo i mogućnost da se baterija za automobile koristi kao izvor napajanja za kućanske uređaje kada nestane struje (npr. Ford F-150 Lightning dokazao se u SAD-u tijekom uragana i oluja) ili npr. na kampiranju i slično.
S obzirom na to da trendovi na ovom tržištu idu prema jeftinijim automobilima, tako su i iz Forda počeli s razvojem jeftinije EV platforme, a prvo vozilo koje će pokretati ta platforma bit će električni pick-up, no ne treba ga očekivati prije 2027. godine. Osim povoljne cijene, još su dvije stvari bitne za uspjeh na tržištu električnih vozila - jedna je da vozilo mora biti jedinstveno, a drugo da mora pružiti vrijednost za taj novac, objasnio je Fordov COO.
Izvor: Auto News