Mnogi analitičari vjeruju kako budućnost gamerskog tržišta pripada cloud pretplatničkim servisima u kojima će korisnicima za određenu mjesečnu naknadu biti dostupne brojne igre koje će moći igrati na različitim uređajima. Pri tome neće biti važan hardver, odnosno neće biti potrebna snažna računala ili igraće konzole, već će se procesorski i grafički zahtjevne operacije obavljati u cloudu. Korisnicima će trebati samo internetska veza i pretplata na takve servise da bi uživali u najjačim igram.
Kako bi se pripremili za budućnost u kojoj će takvi servisi biti dominantni, Microsoft i Sony predstavili su svoja rješenja, kao i neke druge kompanije poput Nvidije i Googlea.
Google je na to tržište ušao 2019. kada su predstavili svoj “gamerski servis budućnosti” nazvan Stadia. Da situacija oko Stadije nije najsjajnija postalo je jasno prošle godine kada su iz Googlea najavili zatvaranje vlastitog studija za razvoj videoigara za tu uslugu. Već su tada počela nagađanja kako je budućnost Stadije upitna jer servis, usprkos dobroj ponudi igara u kojima su pretplatnici mogli uživati, nije privukao veliki interes korisnika.
Ono o čemu se tada nagađalo sada je postalo službeno. Iz Googlea su jučer najavili gašenje Stadije, a dobra vijest za sve trenutačne korisnike je da će im kompanija vratiti novac koji su kroz Googleovu trgovinu potrošili na kupovinu hardvera, kao i za sve igre i dodatke kupljene putem Stadijine trgovine. Korisnici novac na svojim računima mogu očekivati do sredine siječnja, a sam servis ugasit će se 18. siječnja sljedeće godine.
Kako je u objavi na blogu objasnio potpredsjednik i generalni menadžer Stadije Phil Harrison, usprkos “snažnoj tehnološkom temelju” na kojem je servis baziran, on jednostavno nije privukao pažnju koju su u kompaniji očekivali. Kao rezultat toga odlučili su se na “tešku odluku” gašenja tog servisa. Što se zaposlenika tog odjela tiče, oni će biti preraspoređeni na druge pozicije.
Izvor: Engadget