Tko je sigurniji i bolji vozač - ljudi ili računala? Ako pitate Google, odnosno njihov Waymo, odgovor je i više nego jasan - najbolji vozač na svijetu jest njihovo računalo koje je već odvozilo milijune kilometara bez nekih većih problema. Na pohvalama za svoj autopilot nije škrt niti Elon Musk koji već duže vrijeme najavljuje potpuno autonomne Tesle.
Iz Tesle su ovaj tjedan objavili sigurnosni izvještaj o broju prometnih nesreća njihovih vozila, pri čemu su posebno izdvojili nesreće Tesle s uključenim autopilotom, nesreće u kojima nije bio aktiviran autopilot, ali jesu sigurnosne opcije te broj nesreća bez aktiviranih sigurnosnih opcija. Zaključak Muskove kompanije jest da je vjerojatnost da ćete biti uključeni u prometnu nesreću s aktiviranim autopilotom sedam puta manja u odnosu na prosjek prometnih nesreća u SAD-u.
Podaci za SAD-a tako pokazuju da se prometna nesreća dogodi na svakih 484 tisuća milja. Što se Tesle tiče, vozila s aktiviranim autopilotom sudjeluju u prometnim nesrećama svakih 3,45 milijuna milja, odnosno više od 5,5 milijuna kilometara i na temelju tih podataka kažu kako je vjerojatnost nesreće s autopilotom sedam puta manja. Teslina vozila bez autopilota, ali s aktiviranim sigurnim opcijama u prometnim nesrećama sudjeluju svakih 2,05 milja, dok ta brojka za Teslina vozila bez autopilota i sigurnosnih opcija iznosi 1,27 milijuna milja.
The best crash is no crash — with Autopilot enabled, you are 7x less likely to be involved in an accident.
— Tesla (@Tesla) January 14, 2021
Comes standard with every Tesla, at no additional cost. https://t.co/C7no6bBwGc
Riječ je o podacima za posljednji kvartal 2020., a u odnosu na posljednje tromjesečno razdoblje 2019. brojke su se popravile za vožnju s autopilotom (u 2019. sudjelovali su u prometnim nesrećama svakih 3,07 milijuna kilometara), dok su se malo pogoršale za ostale dvije kategorije.
Brojke koje je objavila Tesla, naglašavaju na stranici Electrek, ipak su prilično varljive i ne prikazuju pravo stanje stvari. Naime, autopilot najčešće se koristi na autocestama gdje su prometne nesreće rjeđe i lakše se skupi kilometraža, dok se službene brojke od 484 tisuće milja odnose na sve prometne nesreće, uključujući i na gradskim i lokalnim prometnicama, parkiralištima i slično, gdje je broj prometnih nesreća puno veći.
Ipak, činjenice da Teslina vozila s aktiviranim autopilotom, pa iako samo i na autocestama, sudjeluju u prometnim nesrećama svakih skoro 3,5 milijuna milja za svaku je pohvalu. Bit će zanimljivo vidjeti kako će te brojke izgledati kada nova verzija Full Self-driving softvera bude dostupna većem broju korisnika te kada autopilot češće bude upravljao Teslama i na gradskim prometnicama.