Među industrijama koje je pandemija najteže pogodila svakako su ugostiteljstvo i putovanja. Restorani i hoteli dugo su vremena bili zatvoreni, a i kada su mogli raditi broj gostiju, osim eventualno tijekom ljeta, nije se mogao usporediti s brojem prije pandemije.
Sada kada je najgore prošlo i, barem što se novog koronavirusa tiče, ljudi ponovno mogu živjeti i raditi kao i prije, jasno je kako su se mnoge stvari promijenile i više se neće vraćati na staro. Većina je to osjetila kroz mogućnost udaljenog rada, no velike promjene osjećaju se i u hotelijerstvu i ugostiteljstvu. Prema nekim podacima, danas je u SAD-u čak 350 tisuća zaposlenih u ovoj industriji manje u odnosu na početak 2020., odnosno razdoblje prije početka pandemije.
Iako su radna mjesta konstantno otvorena, a uvjeti znatno poboljšani, uključujući fleksibilnost radnog vremena i plaće koje su porasle u prosjeku 25 posto, i dalje vlada velika nestašica radne snage.
Iznenađeni smo. Nitko ne želi raditi, komentirali vlasnici hotela s 81 sobom Country Inn and Suites u Baltimoreu za NPR. Prije pandemije broj zaposlenih bio je i do 30, no danas imaju samo 14 zaposlenih, usprkos povećanju plaća od 60 posto, a ono što je vlasnicima nevjerojatno jest da se nitko ne prijavljuje na posao, dok bi još prije nekoliko godina ljudi konstantno dolazili i raspitivali se za radna mjesta.
Rješenje za nedostatak radne snage jest tehnologija, odnosno roboti. Dok vlasnici ovog hotela tek razmišljaju o automatizaciji i korištenju robotskih usisavača i kioska za prijavu u hotel, u mnogim mjestima roboti su već u punom pogonu neku vrijeme.
Kao primjer na NPR-u su uzeli The Garden City Hotel na Long Islandu u kojem su u dva robotska usisavača uložili čak 30 tisuća dolara, no ta im se investicija brzo isplatila. Naime, njihov rad može uštedjeti jednu cijelu smjenu zaposlenicima, što znači da se oni onda mogu premjestiti na neke druge poslove, odnosno da je time riješen problem zaposlenika barem za jedno radno mjesto.
Kako je naglasio Daniel Zhao s Glassdora, ljudi koji su napustili ovu industriju nisu nestali, niti sjede kući, oni su pronašli poslove koji su bolje plaćeni i bolje odgovaraju njihovim potrebama tako da će se hotelijeri i ugostitelji morati boriti za svakog radnika, nudeći im bolje prihode i veću fleksibilnost, odnosno možemo očekivati da će na brojnim pozicijama uvesti tehnologiju.