Mlađi ljudi, odnosno generacija Z, odrasli su na internetu, pametnim telefonima i svim blagodatima, ali i negativnim posljedicama života u digitalnom dobu. S obzirom na to da mladi imaju tendenciju puno brže usvajati nove tehnologije i digitalne alate u odnosu na starije osobe, očekuje se da su spremnije dočekali AI chatbotove i da nisu imali prevelikih problema s AI tranzicijom.
No jedno posljednje istraživanje vezano za korištenje umjetne inteligencije koje je proveo Ernst&Young na uzorku od tisuću osoba u SAD-u pokazuje drukčije podatke. Iako je 63 posto ispitanika koji pripadaju generaciji Z, odnosno osobama rođenim između 1997. i 2005. godine odgovorilo kako u svojim svakodnevnim poslovnim obvezama koriste umjetnu inteligenciju, ta je brojka manja u odnosu ne samo na milenijalce (one rođene između 1981. i 1996. godine), nego čak i u odnosu na generaciju X, koja obuhvaća osobe rođene između 1965. i 1980. godine.
Prema tom istraživanju, 70 posto pripadnika generacije X koristi alate poput ChatGPT-a, dok je ta brojka kod milenijalaca još veća i iznosi 74 posto.
Razlog takvih prilično iznenađujućih rezultata istraživanja jest što pripadnici generacije Z manje vjeruju kako umjetna inteligencija može dodati neku stvarnu vrijednost, smatraju znanstvenici koji su proveli istraživanje. Te je razloge objasnila Marcie Merriman iz Erste Younga, koja je sudjelovala u studiji: Iako bi ovo mnogima moglo biti iznenađenje, za najmlađe i najstarije generacije na radnom mjestu povjerenje u umjetnu inteligenciju nije pitanje samo sigurnosti i zaštite već je važno i radi li zaista neka tehnologija.
Kao još jedan potencijalni razlog takvih rezultata, prema Merriman, studija je pokazala da se stariji zaposlenici osjećaju prisiljenim naučiti korištenju AI alata kako bi ostali u koraku s brzim promjenama, dok oni mlađi koji su odrasli uz naprednu tehnologiju, od nje imaju veća očekivanja i mogu te tehnologije brzo promijeniti kada im one više ne budu od koristi. Ako umjetna inteligencija ne radi, oni prelaze na sljedeću stvar, objasnio je Dan Diasco iz EY-a.
Umjetna inteligencija, odnosno različiti chatbotovi bazirani na AI-u u kratko su vrijeme postali nezaobilazni alati u velikom broju zanimanja, a kako tehnologija bude napredovala i dalje, jasno je da ćemo sve više i sve češće koristiti tu tehnologiju, zbog koje će mnogi na kraju ostati bez posla.
Izvor: Business Insider