Je li ovo najava poskupljenja konzola? Microsoft gubi do 200 dolara po svakom prodanom Xboxu

Logika iza prodaje proizvoda uz gubitak jest što Microsoft taj minus s godinama nadoknadi prodajom igara i drugih dodataka, odnosno s pretplatama na njihov gamerski servis.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 01.11.2022. / 11:49

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nakon što je Sony najavio povećanje cijene svoje konzole PlayStation 5, prvi čovjek Xboxa Phil Spencer rekao je kako Microsoft ne planira povući sličan potez i povećati cijene svojih konzola. Barem za sada. No nakon što je u jednom intervjuu komentirao koliko stoji proizvodnja jedne konzole u odnosu na njenu prodajnu cijenu, ne bi se trebali iznenaditi ako u nekoj budućnosti Xbox Series X i S ipak poskupe.

Slika nije dostupna Šef Microsofta želi Call of Duty i na Nintendo Switchu

Naime za svaki prodani model Xboxa Series X čija cijena iznosi 500 dolara, Microsoft je u minusu 100 dolara. Još je lošija situacija s jeftinijim modelom Series S. Njegova cijena iznosi 300 dolara, a njegova je proizvodna cijena 500 dolara. Dakle, za svaki prodani jeftiniji Xbox Microsoft je u minusu od čak 200 dolara.

Upravo zato na mreži možemo pročitati kako bi, ako se Microsoft odluči za poskupljenja, prvi mogao nastradati upravo najjeftiniji Xbox koji se zbog svoje pristupačne cijene pokazao prilično popularan među gamerima.

Logika iza prodaje proizvoda uz gubitak jest što Microsoft taj minus s godinama nadoknadi prodajom igara (čija je cijena sve veća) i drugih dodataka, odnosno s pretplatama na njihov gamerski servis. Također, s godinama cijena proizvodnje takvih uređaja pada pa se gubici smanjuju.

Slika nije dostupna Microsoft napada tržište mobilnih igara

Kako su pokazali interni podaci kompanije otkriveni tijekom jednog suđenja, Microsoft nikada nije ostvario profit od same prodaje svojih konzola. Sonyjeva taktika slična je kao i Microsoftova te na stranicu Kotaku podsjećaju kako je japanska kompanija PlayStation 3 na početku prodavala uz gubitak od čak 240 dolara po prodanoj konzoli.

Ekipa iz Nintenda ipak ne voli raditi s gubitkom te ostvaruju profit od svake prodane konzole te najveće prihode ostvaruje upravo od prodaje hardvera.

Izvor: Kotaku
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti