Ruski vojni helikopter Mi-28 srušio se u zapadnoj Rusiji, pri čemu su svi članovi posade poginuli, izvjestilo je rusko ministarstvo obrane, a prenose ruski mediji. Nesreća se dogodila u regiji Kaluga, otprilike 320 km jugozapadno od Moskve, tijekom unaprijed planiranog leta.
Lokalni dužnosnici su izjavili da se nesreća dogodila u nenaseljenom području, ne prouzročivši dodatnu štetu na tlu. Preliminarni podaci ukazuju na tehnički kvar kao uzrok pada tog helikoptera. Komisija ruskih zračno-svemirskih snaga istražuje mjesto pada letjelice.
Guverner Kaluge Vladislav Šapša potvrdio je nesreću u okrugu Žizdrinsk, u blizini regije Brijansk koja graniči s Ukrajinom. Agencija TASS je izvijestila da se helikopter srušio u gustom šumovitom području u blizini sela Kljonki, prenosi RT.
Telegram kanal Mash otkrio je da se navedeni helikopter, čiji se tip često koristi za misije lova na dronove, vraćao s borbenog naleta. Izvor je naveo da je član posade primijetio vatru u letjelici, vjerojatno zbog kvara motora, zbog čega je pilot skrenuo u nenaseljenu zonu kako bi izbjegao civilne žrtve.
Više o jednom od najubojitijih ruskih vojnih helikoptera
Mi-28, također poznat i pod NATO nazivom "Pustoš" (engl. Havoc), ruski je vojni tandem dvosjedi protivoklopni helikopter za sve vremenske uvjete te doba dana ili noći. Razvijen u Moskovskoj tvornici helikoptera Mil, dizajniran je za izvođenje širokog spektra vojnih operacija, uključujući uništavanje tenkova, blisku zračnu potporu, oružano izviđanje i protuzračne zadatke, a prvi je put poletio 1982. godine.
Ovo su neke od njegovih ključnih značajki i specifikacija:
Dizajn i struktura
Mi-28 ima robusnu i izdržljivu konstrukciju zrakoplova, s opsežnom oklopnom zaštitom za posadu i vitalne sustave. Ima tandem sjedala za pilota (straga) i topnika (sprijeda), pružajući izvrsnu vidljivost i operativnu učinkovitost. Helikopter je opremljen stajnim trapom i sustavom goriva otpornim na padove za povećanu sposobnost preživljavanja.
Naoružanje
Mi-28 je teško naoružan različitim oružjem, uključujući 30 mm Shipunov 2A42 automatski top postavljen ispod nosa. Ima četiri vanjske uporne točke na prednjim krilima, sposobne za nošenje mješavine protutenkovskih vođenih projektila (npr. 9M120 Ataka-V), raketnih nosača i projektila zrak-zrak. Također može nositi i bombe te dodatne spremnike goriva za misije većeg dometa.
Avionika i sustavi
Mi-28 ima napredni paket avionike s integriranim sustavima za navigaciju i ciljanje, uključujući mogućnosti noćnog gledanja i sustav za označavanje cilja montiran na kacigi. Uključuje radarski sustav postavljen iznad glavčine rotora (slično američkom helikopteru AH-64 Apache Longbow) za pronalaženje ciljeva i svjesnost na bojnom polju. Helikopter je opremljen elektroničkim protumjerama i sustavima samoobrane za izbjegavanje i suzbijanje neprijateljskih prijetnji.
Pogon i pokretljivost
Pokreću ga dva motora Klimov TV3-117VMA ili VK-2500 s turboosovinom, pružajući veliku izlaznu snagu i pouzdanost. Mi-28 ima najveću brzinu od oko 300 km/h i borbeni radijus od približno 200 km. Ima plafon leta od 5.700 metara i domet od oko 435 km bez vanjskih spremnika goriva.
Varijante
- Mi-28A: Početna inačica proizvodnje.
- Mi-28N Noćni lovac: Nadograđena varijanta s poboljšanim mogućnostima noćnog rada i naprednom avionikom.
- Mi-28NM: Daljnja modernizacija s poboljšanim radarom, novom avionikom i poboljšanim značajkama preživljavanja.
- Mi-28UB: Trenažno-borbena varijanta s dvostrukim komandama za obuku pilota.
Operativna uporaba
Mi-28 koriste ruske Zračne svemirske snage i izvezen je u nekoliko zemalja. Doživio je borbenu upotrebu u raznim sukobima, uključujući i rat u Ukrajini, pružajući blisku zračnu potporu i protuoklopne sposobnosti.
Taj helikopter ostaje kritična komponenta ruske flote jurišnih helikoptera, koja se neprestano ažurira kako bi zadovoljila zahtjeve modernog bojnog polja.