Kada je krenula pandemija u prvom kvartalu 2020. godine, svijet je na takav scenarij bio u potpunosti nespreman. Nastala je panika, nitko nije znao što će se dogoditi te su se ljudi povukli u svoja četiri zida. Brojne su kompanije zaustavile poslovanje te su to razdoblje preživjele zahvaljujući državnim potporama, no koronakriza nije jednako utjecala na sve tvrtke.
Neke su zbog pandemije profitirale, a isti scenarij vidimo sada kada su naslovnicama svjetskih medija zagospodarile vijesti o novom soju virusa SARS-CoV-2. Jedna od tvrtki za koju mnogi prije pojave novog koronavirusa nikada nisu čuli, ali su je u pandemiji dobro upoznali je Zoom. Dionica Zooma itekako je porasla tijekom pandemije, no kako su se ljudi ipak djelom vratili u svoje urede, a i konkurentske kompanije predstavile su (ili unaprijedile) svoja rješenja za udaljeni rad, vrijeme provedeno na Zoomu je smanjeno, dok je cijena dionica samo ove godine pala oko 35 posto.
Slično je i s Pelotonom, čiji su proizvodi namijenjeni svima koji vježbaju od kuće te je cijena dionice ove godine zaronila u minus oko 70 posto, pri čemu razlog za to nije vezan samo uz povratak ljudi u teretane, već i uz probleme sa sigurnosti njihovih uređaja.
Nakon vijesti o omikronu i širenju novog soja, reagirala je i burza pa su cijene dionica Zooma i Pelotona - porasle. Također, na burzama je zabilježen i porast vrijednosti Netflixa i Rokua, još dvije kompanije koje profitiraju na vremenu koje korisnici provode u svojim kućama. S obzirom na to da je puno toga oko novog soja i dalje nepoznato, tek ćemo vidjeti kakav će biti njegov dugoročni učinak - hoće li rezultirati panikom i pooštravanjem mjera, što bi moglo značiti da će dio ljudi raditi i vježbati od kuće ili će države ostati pri sadašnjim mjerama ili, u slučaju pada broja slučajeva, početi s popuštanjem mjera.
O tome bi moglo ovisiti i daljnje kretanje cijene dionica spomenutih kompanija na burzi.
Izvor: CNBC