Kako povećati prodaju električnih vozila? Fokus mora biti na ovim stvarima

Analitička kompanija JD Power objavila je izvještaj u kojem su naglasili izazove na tržištu električnih vozila, kao i kako ih savladati.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.12.2023. / 08:01

Nissan Leaf (Foto: Afp)

Hoće li se ispuniti ambiciozni planovi elektrifikacije brojnih država, kao i proizvođača automobila koji ulažu milijarde u razvoj tehnologija i novih vozila s električnim motorima. Iako udio e-automobila raste, čini se kako je potražnja ipak manja u odnosu na neka ranija predviđanja jer se tržište i dalje suočava sa sličnim izazovima kao i posljednjih godina.

Slika nije dostupna Europski proizvođači traže nove poticaje za kupovinu električnih automobila

Ono što bi moglo značajno utjecati na povećanje potražnje, objavili su u posljednjim izvještaju analitičke tvrtke JD Power, jest razvoj manjih i jeftinijih električnih automobila. U analizi ovog tržišta u SAD-u, njihov izvještaj kaže da će skoro 30 posto ispitanih, prilikom kupovine sljedećeg vozila, “vrlo vjerojatno” kupiti električni automobil. Samo tijekom prošlog mjeseca ta je brojka porasla 3 posto u odnosu na mjesec ranije, što je pozitivan znak za ovo tržište.

Sljedeće godine električni automobili u SAD-u trebali bi zauzeti 13 posto tržišta, dok bi ta brojka do 2026. trebala doseći 24 posto, što je skoro četvrtina tržišta. Kako bi se tranzicija s vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na električne motore bila što učinkovitija, kompanije trebaju promijeniti strategiju i veći naglasak staviti na manje i jeftinije automobile, prema JD Poweru.

U ovoj su kompaniji poseban naglasak stavili na tržište kompaktnih crossovera. Od svih novih prodanih vozila u SAD-u, ova kategorija zauzima 16,5 posto tržišta, no pri tome je udio električni kompaktnih crossovera samo 6 posto. Razlog za takvu razliku, odnosnu mali udio električnih automobila u toj popularnoj kategoriji je - cijena. Naime, takvo električno vozilo u odnosu na benzinca ili dizelaša skuplje je prosječno čak 18 tisuća dolara.

Cybertruck Cijena znatno veća od očekivane: Počele isporuke Teslina Cybertrucka

S druge strane, kada su u pitanju premium kompaktni SUV-ovi, oni zauzimaju samo 6,5 posto, pri čemu skoro polovica njih ima električne motore. Iz JD Powera naglašavaju kako je razlika u cijeni između takvog vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem i s električnim motorom u prosjeku oko 4 tisuće dolara.

Osim cijene, još jedan izazov koji usporava elektrifikaciju jest infrastruktura za punjenje koja je i dalje neadekvatna, a iz ove kompanije upozoravaju i na smanjenu učinkovitost baterija po hladnom vremenu. Rješenje za masovnu prihvaćenost električnih vozila je u edukaciji korisnika, ali i značajnim investicijama u infrastrukturu za punjenje, zaključuju u JD Poweru.

Izvor: Ars Tehnica
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti