Kina je uvela nova pravila koja se odnose na medijski sadržaj koji je stvoren pomoću umjetne inteligencije. Tako je zapravo Kibernetička administracija Kine (CAC) zabranila stvaranje medijskog sadržaja pomoću umjetne inteligencije, ako taj sadržaj nije jasno označen.
Novi alati s umjetnom inteligencijom omogućuju pojedincima da stvaraju lažne (deepfake) video snimke i fotografije, a koji bi mogli javnost dovesti u zabludu i izazvati neželjene posljedice za kinesku vladu.
Ovakva zabrana je moguća u Kini jer tamo privatnosti na internetu zapravo nema. Osoba koja želi biti korisnik interneta ili kakvih internetskih servisa, mora se prijaviti imenom i prezimenom ili brojem telefona koji je pak registriran u državnoj bazi. Na taj način vlasti veoma brzo i učinkovito mogu detektirati tko je objavio nepoćudni sadržaj.
CAC je još 2019. godine zabranio objavu i distribuciju "lažnih vijesti" napravljenih pomoću umjetne inteligencije. Nova pravila vjerojatno su odgovor na sve veći broj umjetno stvorenih fotografija, tekstova pa čak i glazbe.
Podsjetimo, deepfake odnosno lažna videa već su unijela nemir u svijetu. Početkom godine lažni video ukrajinskog predsjednika Volodimira Zelenskog pozivao je Ukrajince na polaganje oružja kad je krenula ruska agresija.
Prema novim kineskim pravilima, kad se za strojno učenje koriste podaci koji sadržavaju osobne podatke, onaj koji koristi tu tehnologiju mora poštivati kineski zakon o zaštiti informacija. Također, internetske platforme su obavezne podsjetiti korisnike da dobiju pristanak osobe čije lice ili glas mijenjaju korištenjem nove tehnologije. Uz sve to, medijski sadržaj koji je stvoren pomoću umjetne inteligencije mora imati oznaku, na jasno vidljivom mjestu, da se radi o sadržaju koji je stvorio uređaj odnosno algoritam.
Korisnici koji se ogriješe o ta pravila bit će kažnjeni. Pružatelji usluga obavezni su stvarati baze podataka ilegalnog ponašanja i prijavljivati ga vlastima. Uz to, moraju izricati upozorenja, ograničiti ili ukinuti uslugu pa čak i ugasiti račune onih koji prekrše navedena pravila.
Kako će ova nova pravila utjecati na sve rašireniji trend korištenja generatora medijskog sadržaja koji koriste umjetnu inteligenciju, teško je reći.
Inače, treba spomenuti da je početkom prosinca i SAD donio set smjernica usmjerenih na korištenje umjetne inteligencije, a koji se dotiču i takvog sadržaja.
Izvor: TechCrunch