Društvene mreže mnogima su postale platforme na kojima se mogu hvaliti pred prijateljima, poznanicima i javnosti. Neki su od toga napravili veliki biznis te brojni influenceri danas mogu živjeti od svojih objava na društvenim mrežama. Milijuni pratitelja tako prate osobe koje na Instagramu, TikToku, Facebooku i drugim mrežama objavljuju fotografije i videozapise u kojima se hvale s bogatstvom, nakitom, vilama, skupim automobilima, putovanjima na egzotična mjesta i slično.
Dok takve objave, odnosno hvaljenje luksuznim životnim stilom prolazi u većem dijelu svijeta, a pogotovo na zapadu (iako se možemo zapitati koji je smisao toga i zašto su ljudi toliko fascinirani pregledavanjem objava u kojima se drugi hvale materijalnim), u Kini takve stvari ne prolaze. Naime, kineska komunistička partija posljednjih se godina okomila na njihove influencere, a pogotovo su kritični prema osobama koje u svojim objavama promoviraju hvaljenje bogatstvom te vulgaran sadržaj.
Rezultat takvog odnosa prema influencerima možemo vidjeti po gašenju više profila utjecajnih kineskih korisnika društvenih mreža koji su se na internetu hvalili svojim luksuznim životnim stilom. Posljednja žrtva takvog odnosa prema influencerima je Wang Hongquan čiji je profil na Douyinu, kineskoj verziji TikToka, blokiran. Prema službenoj verziji, Hongquan je svojim objavama prekršio pravila korištenja ove platforme. On je na Douyinu, na kojem ga je pratilo više od 4 milijuna korisnika, objavljivao videa u kojima se hvalio dizajnerskom odjećom, nakitom, letovima prve klase itd.
Njegovi videozapisi s kineskog TikToka nestali su još ranije ovog mjeseca, a slična je sudbina zadesila i druge kineske luksuzne influencere. Jedna od njih je i “Sister Abalone”, poznata po videozapisima svoje luksuzne vile, dijamantima, luksuznim ogrlicama itd., kao i "Young Master Bo" koji je objavljivao videa u kojima je testirao automobile poput Rolls-Roycea, nosio skupu dizajnersku odjeću itd.
Svi su oni nestali s mreže nedugo nakon što je kinesko regulatorno tijelo za internet pokrenulo novu kampanju s ciljem uklanjanja neželjenog sadržaja s društvenih mreža. U kampanji su najavili kako će se obračunati s influencerima koji se u sadržaju koji objavljuju razmeću s novcem kako bi “zadovoljili vulgarne potrebe” i hvalili se životom na visokoj nozi i bogatstvom. Iako, kako možemo vidjeti po broju pratitelja, itekako postoji tržište za takav tip sadržaja u Kini, komunistička partija pokazala im je palac dolje i zatvorila im profile.
Izvor: Yahoo News