Kad je nedavno šef Facebooka Mark Zuckerberg objavio podatak da se svakog mjeseca više od 2 milijarde ljudi diljem svijeta koristi tom društvenom mrežom, nitko nije bio iznenađen. Danas je gotovo prava rijetkost pronaći osobu koja se nema Facebook.
No, ljudi se na različite načine koriste Facebookom, a to je sad dokazalo i istraživanje provedeno u SAD-u. Grupa istraživača sa Sveučilišta Brigham Young otkrila je kako sve dvije milijarde korisnika zapravo može podijeliti u četiri grupe – "graditelje veza", "promatrače", "selfije" i "informatore".
Graditelji veza
Ovaj tip korisnika Facebookom se koristi kao još jednim kanalom komunikacije za jačanje postojećih veza s prijateljima i obitelji. Facebook im služi kao dopuna druženju uživo, a ne smatraju ga otvorenom društvenom mrežom već privatnim mjestom za razmjenu informacija između prijatelja i obitelji.
Takav tip korisnika često objavljuje i pregledava fotografije i videe, slobodno komentira objave drugih i lako se upušta u razgovore.
Promatrači
Oni su na Facebooku jer "svi su gore" i vide ga kao neizbježan dio modernog života, no veoma rijetko objavljuju osobne informacije, dijele fotografije ili komentiraju tuđe.
Promatračima je draži njihov stvarni život od virtualnog, a virtualni koriste tek za održavanje kontakata s drugima.
Informatori
Ovaj tip korisnika najčešće su novinari, aktivisti i organizatori događanja koji Facebook vide kao kanal za promoviranje svojih uradaka ili samopromociju. Njihov virtualni život nije nimalo nalik stvarnome. Objavljuju informacije jer imaju osjećaj da ih moraju objaviti, imaju velik broj kontakata, ali ih ne smatraju prijateljima.
Iako ne održavaju veze na Facebooku, veoma će rado održavati prijateljske i obiteljske veze u stvarnom životu druženjima, telefonskim razgovorima ili porukama.
Selfiji
Svima je jasno koji je to tip korisnika – onaj koji će dnevno objaviti desetke fotografija, objava ili komentara, sve s ciljem da privuče pozornost svojih prijatelja. Za njih je svaki "like" dokaz da ih drugi vole i da je to što rade ispravno.
Ponekad će svojim konstantnim objavljivanjem izluditi druge korisnike, ali će dobiti i toliko pozitivnih komentara od drugih "selfija" da im to neće biti bitno.
Naravno, postoje i korisnici koji se ne mogu staviti u samo jednu kategoriju. Način korištenja i stav prema Facebooku mijenja se s godinama (što korištenja, što života), ali većina korisnika može reći da pretežito spada u jednu od tih četiriju kategorija.
Na kraju treba spomenuti da su ispitanici u istraživanju bili starosti od 18 do 32 godine pa možemo reći da se ovi tipovi korisnika odnose na mlađe generacije. Nije isključeno da među starijim generacijama postoji još koji tip korisnika koji istraživači još nisu prepoznali.